28 dec. 2009

TUUUR att julen inte vara än' till påska...

Och TUUUR att det bara är jul en gång om året. Nu är jag trött på hela spektaklet för den här gången...
Om det inte varit för att vi ordnar med lite trevligheter på nyårsafton så hade granen och advenststakarna redan åkt ut. Får en så klistrig känsla av att se granar, juleljus, gamla, halvuppätna Aladin-askar och julklappar som man inte vet var man ska göra av dem...

Men det var riktigt mysigt på själva julaftnarna (vi firar två stycken, en på dagen med min familj och en på juldagen med Tomas familj), Vendela fick så mycket fint, jag vet inte var jag ska börja. Tack och lov var det mycket kläder, och det behövs ju. Bland annat fick hon en jättesöt tyllkjol från Benetton av moster Danni (den ska premiärbäras på nyårsafton), en jättefin stickad tröja och lära-gå-vagn från Fisher Price av farmor, ballerinastrumpor från Trumpette, rosa klänning från Benetton och rosa lära-gå-vagn (av mormor och morfar), skinnskor från Vincent av morbror Rasmus och Sophie, Muminnalle av moster Olivia, vibrerande tuggleksak av faster Jojo (MYCKET skojig), pyamasar av moster Cornelia och gammelmormor Ulla (välbehöveligt!!!), klänningset av Yoko och Erich, och fin klänning och body från Esther och Hildegunn. Har säkert glömt hälften, men jag hoppas att alla känner sig lika TACKade nu :-)

Av mig och Tomas fick Vendela ju gåstolen (något tidigare), bok med ljud och en röd klänning från P.op.

Vad jag fick? Soffbordet jag velat ha i evigheters, evigheter!!! Fast det är beställt och kommer först i början av februari.



Vendela öppnar julklapp med mormor



mmmmmm...gott!


Den populära, vibrerande tuggleksaken. Kittlar dödsskönt!


Vendela med pappa på julafton nr 2 (juldagen).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar