15 dec. 2009

Tillfreds med mig själv

Trots att vi lallade runt i mysbyxor större delen av dagen, så fick vi ändå väldigt mycket gjort, jag och Vendelan. Vi har tvättat, bäddat rent i min och Tomas säng, plockat ur och i diskmaskinen och städat köket i största allmänhet, storhandlat (kommer till det sedan) och lagat mat. Mycket nöjd med dagen!!!

Jo, det där med att storhandla är ju egentligen inte min grej, Jag har svårt att komma på vad jag ska laga för en kväll - att då sitta och komma på middagar för en hel vecka är ju vansinnigt svårt (för mig). Dessutiom gillar jag själva impulshandlandet, att gå och titta i kyldiskarna och se vad jag blir sugen på (aj, aj, aj!) Men så har jag sneglat lite på Buffés (ICA-tidningen, ni vet!) Billiga veckan-recept, och då jag nu dessutom börjat följa upp vår hushållsbudget lite mer nogrannt, så inser jag ju att vi nog skulle behöva lite billiga veckor då och då, för att inte matkontot ska springa i väg alldeles... Billiga veckan-recepten ger middagar fem dagar/vecka för ca 400 spänn. Jag ser det som en utmaning att se om det funkar. Dessutom slipper ju jag att hitta på middagsmaten, den finns i veckomenyn. I dag blev det därför Kesolasagne, som låter helt absurt, men faktiskt var jättegott. Känner mig SÅÅÅ duktig, ekonomisk...och ja, jag vet inte vad :-) Ska se om jag kan pressa ner våra totala matkostnader under 3000/månad. Det bör gå! I alla fall om vi kör en billig vecka varje månad!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar