16 dec. 2009

I dag...

...ska jag

- skriva julkorten
- skriva nyårsinbjudningarna
- skicka ovanstående
- köpa ett par-tre julklappar (inte för många på en gång, vill inte stressa - inköpslistan är dessutom klar, så då är det bara att gå raka vägen till rätt butik och inhandla!)
- stryka (jippi!)
- städa två badrum
- leka med Vendela-fisen
- laga Rotfruktsrakor med bacon och lingon till middag (spännande, nya värld med redan påkomna veckomenyer!!!)

Men först: få eld i kakelugnen. Varför är det så svårt vissa dagar, och så superenkelt andra???

Ha en finfin dag!

3 kommentarer:

  1. Kanske skall hyra in dig för att stryka?? Jag kan passa Vendela ;) Strykning är bland de värsta hushållssysslorna jag vet...*burrr*

    SvaraRadera
  2. Hej Alex!
    Hoppas allt är bra med er, fullt upp hör jag, he, he. Rotfruktsrakor låter smarrigt tycker jag.Skall kanske testa det någon gång. Själv går jag nu o räknar ner tills min kära syster kommer, skall bli underbart.Det är så synd att vi bor så långt ifrån varandra men that's life. Ha det så gott så länge och var rädda om er.
    Hälsa så gott o pussa Vendela från mig.
    Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Nättis-plättiz: Strykning är som yoga, jue!!! Helt mind-blowing!!! Låter som en bra deal, du har där :-)

    Essie: När kommer Hildegunn? Ni kommer väl hit och hälsar på oss då? Stor kram tillbaka och hälsa onkel Werner!!

    SvaraRadera