3 dec. 2009

Alla veckor borde innehålla en dag som denna

Förutom att vi fick hoppa över simmet i morse (tyckte att det var dumt att ta ut bebis och kyla ner henne efter bad, när hon precis blivit bra och hyfsat snorfri), så har detta varit en perfekt dag.

Först ringde en kollega och berättade att hon är gravid - i april kommer en lillebror eller lillasyster till deras lilla flicka. Mysigt! Så glad för hennes skull!

Sen ringde moster Danni och berättade att RUL:et gått kanoners och att bebisen i magen är en flicka! För Vendela var detta så klart extra goda nyheter. Hon har knappt pratat om annat än alla låtsas tebjudningar, docklekar och kurragömmor de två ska leka i framtiden. Och så har hon dillat en massa om att de ska leka frisör också :-)

Sen komm mammakompisarna. Bullarna som jag satte på jäsning var en succé (eller så ljög Annelie och Sanna bara för att vara snälla, hehe), så back-up brödet från Lockarps behövde aldrig användas. Bebisarna sov i omgångar, så det blev tyvärr inte så mycket lek, men å andra sidan fick vi mammor pratat och fikat desto mer. De här bilderna togs när Vendela och Alvar vaknat, och då hade tyvärr Sanna och LykkeLee redan gått:




Supersöta små kompisar "slogs" om samma leksaker, men log också allt som oftast åt varandra :-)



När vi blev ensamma på eftermiddage, så öste vi massvis med ved i kakelugnen och la oss i soffan och läste böcker. Vendela läste i sin djurbok, och jag började på Boktjuven av Zusak. Vendela läste i ungefär 1 minut innan hon blev uttråkad, så då fick hon leka på golvet, medan jag fortsatte läsa.









När vi (Vendela) tröttnat på slöandet framför brasan, så började vi baka lussekatter. Vendela körde fram och tillbaka i sin gåstol och drog mig i kjolen, och jag knådade deg. Tomas, som i morse meddelade att han skulle jobba sent (hatar att börja dagen med att höra de orden - så jag antar att det var det enda negativa med den här dagen), ringde och fick nys om bullarna och tog första, bästa buss hem, hihi. Redan vi 18-tiden hade jag honom hemma i dag, och Vendela blev sååå glad! Som grädde på moset (eller graaaade, som man säger i Trelleborg) så fixade Tomas med hela nattningen. Bra att han övar, på torsdag är det skarpt läge, för då ska jag på julfest med mina arbetskamrater.


Far och dotter

När det blev tyst och lugnt provsmakade vi lussebullarna tillsammans med lite Blossa, och jag gick här och mös åt alla tända ljus, kakelugnens sprak och knastrande, Frankie Boys sammetstämma ur högtalarna (julalbumet).




Nu ropar kudden. I morgon blir det intensivt: BVC-träff med tandhygienisten (och jag ska ta med lussebullar och bjuda på) och därefter en tur till parkernas stad för att träffa världens bästa Fia och kanske även Natalie.

God natt!

12 kommentarer:

  1. Mia (aurora79)december 04, 2009

    Vilken härlig dag!

    SvaraRadera
  2. Annelie & Alvardecember 04, 2009

    Tack så mkt för igår, jätte mysigt o jätte goda bullar(på sant)! Och vad härligt att du fick hem mannen i tid! Kanske borde baka lussebullar oftare;) Vi ses på BVC! Kram

    SvaraRadera
  3. Awee så söt hon är när hon läser bok. Men socka maaaauuugen! Och socka sinderna meeee...

    SvaraRadera
  4. Mysdag, verkligen!! :-)
    Härligt att allt var bra med VJs kusin i magen men hon hade alldeles säkert kunnat leka tebjudningar, kurragömmor, frisör och med dockor med en liten killkusin också ;-)

    SvaraRadera
  5. Så mysigt det ser ut! (Förresten - dissar du min friend request på fb eller? ;)))

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Va??? Har du friend-requestat mig? Jag kollade för nån dag sen och då var det samma 7 personer som jag inte vill acceptera, du måste ha kommit dit efter det då, Skruttis! Jag accepterar det självklart nästa gång jag går in :-) Vad kul!!!

    Jenny: Ja, kanske det. Fast jag lekte mer tjuv&polis, indiander&cowboysare och He-Man&Skelletor med min killkusin. Tebjudningarna och dockorna gav han blanka fan i. Och han var alltid snaggad, så jag kunde inte klippa honom heller ;-) Hehe

    SvaraRadera
  7. Hihi! Yay - nöjet är på min sida - såg att du hade en hiiimla massa skojsiga fotoalbum att kolla på. O en massa fina bilder på Vendela! =)

    SvaraRadera
  8. Right back at you, vilka vackra bröllopsbilder!!!!

    SvaraRadera
  9. Anette, är du förresten släkt med Staffan?

    SvaraRadera
  10. Ingift släkt ja. Det är min man Fredrik som är släkt "på riktigt" =) Kul med någon som känner till namnet (jag sjv var dock oerhört icke-påläst, pianist som jag ändå är, o fattade kopplingen först efter en månad *fniss*)

    SvaraRadera
  11. Han är ju världskändis ju!!! Coolt! Hälsa, hehe!

    SvaraRadera
  12. Hihi..har inte kontakt med honom men om jag sprider ut hälsningen i släkten kanske? ;)

    SvaraRadera