14 dec. 2009

Lussehelgen

Känns som att vi behöver en smärre semester för att hämta oss efter den här helgen... Jag tjuvstartade med julbord tillsammans med mina kolleger på Big Bowl och Koi i torsdags, och erkänner att de kan ha blivit en och annan Cosmopolitan för mycket... Här hemma hade Tomas hjälp av moster Cornelia hela kvällen, så än vet han inte riktigt vad det innebär att pyssla om och natta prinsessan på egen hand.

I fredags var det julbord på Tomas arbetsplats. Fruar och barn var med (även de från kontoret i Stockholm - via livesänd tv, hehe), så det var härligt högljutt och massa uppståndelse när tomten kom och delade ut paketer. Fick tråkigt nog i mig något som gjorde mig dundersjuk, så natten var så där kul... Aldrig mer julbordsbuffé för min del. Var ju nära att jag var tvungen att ställa in lördagens cocktailbjudning hos Louise och Christian i Ystad (som jag längtat till och sett fram emot). Vendela sov hos mormor och morfar, så det blev riktigt partajande med efterfest och allt (hihi), och så sov vi över i strandvillan i Svarte, mys!

Partyhelgen avrundades i går kväll med att fira Vendelas farmor, som fyllde år i veckan som gick. Hon bjöd på läcker trerättersmeny, mums!

Nöjda och glada med helgen började vi se en film när vi kom hem vid 20-tiden i går kväll. Men då verkade Vendela ha missat sitt sömntåg, eller också var det tänderna som värkte på henne, för hon bara grät och ville inte alls vara i sin säng. Mellan oss skulle hon ligga, men absolu inte sova, utan gnälla och gråta. Vid 23 gav jag upp och gjorde ytterligare en flaska välling till henne, sen somnade hon och sov som en stock till 8.30 i morse. Stackars liten, antar att den här helgen blev ett för stort frångående från hennes uppskattade sovrutiner...

När Vendela vaknar från middagssömnen, ska vi gå ut på sta'n och köpa några julklappar, handla middagen och se om vi kan få tag på Eriks singel. Bästa låten på länge!!!



3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för en jätte bra och underhållande blogg! :)
    Har läst den ett tag nu och förundras lite över en sak.. Din man verkar väldigt oengagerad i Vendela..? Det kanske inte stämmer men det framstår lite så när du skriver, tex i detta inlägget när han inte ens kan passa henne själv EN kväll.
    Låter lite trist när du verkar vara en så duktig och engagerad mamma...

    Mvh,
    Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Malin,

    han gör så gott han kan (han e ju min man, hehe...för att anspela på en känd låt). Kanske verkar han väldigt oengagerad här i bloggen, men han försöker alltid komma hem för att få träffa henne innan det är läggdags, trots att han jobbar häcken av sig. Och att han arbetar mycket, det gör han ju för Vendelas skull, bland annat. Han försöker ta igen det på helgerna, då jobbar han mest när hon vilar och leker med henne när hon är vaken.

    Det finns så många olika sätt att engagera sig på, jag drar ett tyngre lass vad gäller skötandet av henne (blöjbyten, bad, matning etc), men sen lämnar jag ofta Vendela till Tomas för just lek och bus när han är hemma, så där tar han en större bit. Så passar jag på att städa, handla och tvätta osv :-) Kul, kul...nästan hela tiden.

    Roligt att du gillar bloggen!

    Mvh, Mamma Sträng

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken intensiv helg ni har haft. Lät roligt oxå, ja förutom magsjukan där!

    SvaraRadera