29 dec. 2009

Spontanfika

I dag hade vi först ett väldigt välkommet besök av snälle Janne, som satte upp Vendelas hylla och lagade vår Pernilla-fåtölj (nu har vi en fungerande, skön läsfåtölj! Wiiiiiiiii! Överst på inköpslistan nu står en bra läslampa, hehe). Vad hade vi gjort om vi inte känt Janne? Då hade jag förmodligen ftf inte haft någon garderob, än mindre Tomas, och Pernilla hade aldrig kunnat användas. Tusen, tusen tack Janne för att du är snäll och agerar lite extra-morfar här i huset :-)!!!

När Janne var här så bad jag honom att kolla vår luft-vatten-pump (eller vad det heter, hihi), och han konstaterade (som jag länge misstänkt, bl.a. eftersom vår senaste elräkning gick att hålla sig för skratt inför....) att den inte fungerar riktigt som den ska, minst sagt. har ringt hit en reparatör som kommer i morgon förmiddag! Skönt, är trött på att frysa häcken av mig, och när Vendela nu börjat hosta så är gränsen nådd!!! Hoppas det är ett "billigt" fel...kan man önska det?

När Janne gått stod bara nyårsmiddag-inköp på schemat, vilket ju är så där skojigt, så när vi fick ett glatt sms från Annelie och Alvar om att de var trötta på julhysterin och hade chai latte-abstinens, så hakade vi givetvis på förslaget om en spontanfika! Sanna och LykkeLee kom också, och min syster, Danni. Tre nyblivna mammor med sina bebisar och en gravid tjej - gissa vad vi snackade mest om? Hehe... Supermysigt initiativ, och jag vet att jag sagt det förr, men det tåls att säga igen: jag har hamnat i den bästa av alla mammagrupper i hela världen!

Xoxo, Mamma Sträng

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar