6 dec. 2009

7 månader

I dag blir prinsessan 7 månader. Snart har hon funnits lika länge hos oss, som hon bodde i min mage, helt otroligt!!! På tisdag ska vi till BVC för att väga och mäta - skönt, för då vet jag om hon får i sig tillräckligt med mat, eller om jag måste öka på portionerna.

I morse bjöd jag mannen på nybakade, över-natten-jästa bullar (efter samma recept som jag bakade efter till mammafikan i torsdags) till andra advents-frulle. Och så blev det presentöppning (vi är lite nördiga och ger varandra små presenter för max en hundring varje adventssöndag, förra söndagen fick jag badskum och Tomas fick Grishams senaste i pocket), i dag fick Tomas (mycket välbehövliga) nya kalsipper, och jag fick en kokbok med thailändska recept och en massa hintar om att vi borde ha thaimat till middag i dag. Hemmalagad... Känns ju så där juligt, men det blir väl det. Har just nu ingen aptit alls och är aldrig så där riktigt hungrig, och då är det svårt att komma på ngt gott att ha till middag.

Ha en bra andra advent - nu vaknar prinsessan, blöjbyte...

3 kommentarer:

  1. Hej Alex!
    Hjärtegrattis till Vendela idag, 7 månader,icke klokt vad fort tiden går. Pussa henne så gott från mig.
    Hälsa o var rädda om er.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Grattis till Vendela! =)
    Tack för den fina kommentaren på min blog. =) Vad mysigt adventsfirande ni har med små presenter! :)

    Kram, Mia

    SvaraRadera
  3. Grattis Mosters Socka Sinder, på 7 månaders-dagen!
    Puss Från Moster

    SvaraRadera