1 dec. 2009

Nanny

I dag har jag haft nanny till prinsessan hela dagen. Moster Cornelia fixade schysst början på dagen genom att ge mig sovmorgon och fixa frukostgröten åt Vendela vid 09-tiden (jag somande om och sov till 10!). Sen har det bara rullat på, Cornelia har lekt, snutit, vyssjat och matat hela dagen. Jag har bara bytat blöjor och påminnt om mat-tider, jätteduktigt av henne! Därför har jag också haft två händer fria att sätta upp några tavlor med, sätta upp grejor på vinden och tvätta, vika tvätt och stryka. Och så har jag tvättat Tomas gamla träklossar, som svärmor hade med sig senast hon var här:


Klossar i badbaljan


Vattnet - efter att klossarna badat


Klossarna lufttorkar på diskbänken

I morgon ska det byggas med klossar. Gissar att jag kommer vara byggherre, och Vendela demoleringsfirma :-) I morgon ska vi också vaccinera pluttan mot svinis - om hon bara vaknar utan feber och inte snorar så förbaksat. Vi får se hur hon mår vid morgonvällingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar