16 dec. 2009

Snörapport från palmernas stad

Nu snöar det äntligen!!! Kanske är det sant som det sägs: om det inte kommer någon snö i november så blir det en vit jul.

En vit jul... Jag tror aldrig jag varit med om en förr. Har jag det, så måste det vara bra länge sen, för då minns jag det inte.

Oooooohhhh, tänk när prinsessan vaknar i morgon, vad förvånad hon kommer bli över allt det vita. Vid 9.30 ska hon pälsas på, och så ska vi ta en lång promenad till Sanna och LykkeLee för bebisfika vid 10-tiden - ska bli så mysigt. Både att få visa Vendela snön, och att träffa bebiskompisarna och mammakollegerna :-)


Här några bilder som jag nyss var ute och knäppte.


Syns inte så bra på bilden, men granriset är pudervitt!



Snö i gatlyktans sken


Vårt fina gatuhus - snart i vinterskrud!

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det annorlunda?! Här är det faktiskt snö som ligger idag (!) Först iofs ett lager is som försvårar att köra, men därefter snö! =) Vi får väl se om det får ligga ett par dagar. =)

    SvaraRadera
  2. Det ligger 10 cm här också, och eftersom det är -6 grader så lär det väl stanna över natten åtminstone :-)

    SvaraRadera
  3. Hej Alex!
    Nu är det jul, här i vårt hus, nåja inte riktigt ännu. Men det blir en annan stämning när det snöar, helt klart. Nå, fryser om näsan gör jag iallafall, he, he.
    Hildegunn kommer den 22 december o stannar till den 2 januari, så självklart kommer vi att träffas. Hildegunn längtar så efter att träffa Vendela och er också naturligtvis.Ha det så gott så länge o hälsa Thomas o pussa Vendela från mig.Pappa hälsa gott också.
    Var rädda om er
    Essie

    SvaraRadera
  4. Fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiint. Kram Anna

    SvaraRadera