8 dec. 2009

Name it - no more!!!

För ett tag sedan köpte jag ett gäng nya sagellappar från Name it (danskt barnklädesmärke, hyfsat vanligt förekommande i de flesta barnbutiker och med två egna butiker i södra Skåne) på Harmoni Barn i Malmö. En av dem var hallonrosa, och bars tillsammans med en av de nya Zara-topparna, inköpt samma dag. Resultatet av den matchningen syns här nedan:










Tycker att det är riktigt dåligt att barnkläder torrfäller så här och extra trist eftersom den nya, fina Burberry-inspirerade tröjan blev förstörd (ingen katastrofdyr tröja, 99 kronor kostade den, men ändå!). Jag berättade om eländet för en del mammavänner och de tyckte absolut att jag skulle maila Name it och berätta. "De kommer säkert att ersätta dig", lät det. Eller hur!

Här kommer mailsvaret på mitt klagomål (som skrevs i ett formulär på deras hemsida och därför inte finns med. (Tryck på rutan för att se lite större text).




Helt otroligt! Som producent har du med andra ord noll och inget ansvar för dina produkter om de inte säljs i egen butik???

Jag erbjöd mig dessutom i formuläret att maila bilder, men det refereras det inte alls till, som synes. Har just knåpat på ett svar till Name it's kundtjänst:

Hej igen

jag förstår inte alls hur inköpsstället kan påverka huruvida ni kan kompensera mig eller inte? Butiken i fråga är en återförsäljare av era sagellappar. Det är er sagellapp som förstört en tröja, och det är ju knappast butikens fel. Ni menar alltså att om jag köpt sagellappen i Name it-butiken på Burlövs Center eller Center Cyd i Löddeköpinge (där jag är Name it-medlem), så hade ni kompenserat mig för tröjan?

 
Intressant... Jag undrar om inte Sverker Olofsson tycker detsamma.


Alexandra Sträng

Ska bara ringa min man (hushållsJURISTEN) och fråga om inte han kan komma med något fint tips ur konsumentköplagen som jag kan lägga till, innan jag trycker på Skicka-knappen.

Plus...det vore kanske något, va? Jag har aldrig varit med i tv ;-)

Xoxo, Mamma Sträng

6 kommentarer:

  1. Säger bara...Allmäna reklamationsnämnden!

    SvaraRadera
  2. Jag kommer garanterat titta på Plus om du är med. :-)

    SvaraRadera
  3. ARN, ja...varför tänkte jag inte på det... ska surfa in på deras hemsida nu :-)

    Lojsan: Det räknar jag med ;-)

    SvaraRadera
  4. Men jisses!! Säger också bara ARN! Men du, om du kommer med på tv så säg till, då ska titta och heja på! :-D

    SvaraRadera
  5. Jag köpte en sån dergel sak från Pippi, de var lila. Och nr lillan dreglade på den och den blev lite fuktig längst upp så färgarde det av sig. Dåligt varför göra dregellappar som ej tål att bli blöta. Vi testade att lägga den i en skål med vatten och vattnet blev helt lila. Självklart gick vi tillbaka med den och fick en ny och en extra som plåster på såren. Numera använder vi bara vita såna, hur tråkigt det än är. Såååååå dåligt!

    SvaraRadera
  6. You go girl du har alldeles rätt inte är det butikens fel det är ju tillverkarens,men en del gör allt för att slippa ta ansvar för sina misstag.

    Hade det inte varit lättare för dem att bara skriva "ursäkta oss för detta vi erätter naturligtvis din tröja med en ny eller summan den kostade"

    En ny dag i morgon
    Lotta

    SvaraRadera