14 apr. 2010

Varför måste det vara så fult???

Fick nyss ett mail från P.o.p med tips om deras nya Eco-klädlinje. Med den här bilden:


Ecovänliga kläder är säkert bra och all det där - men varför måste kläderna vara så fula??? Vem vill klä sin lilla prins eller prinsessa i senapsgult och bajsbrunt??? I just den kombon dessutom, var för sig möjligen, men tillsammans?

Spanade in hela kollektionen, och kan inte påstå att jag blev direkt sugen på att köpa något av det... Och de som påstår att det bara är stenkastare som klär sina barn i P.o.p lär tyvärr få vatten på sin kvarn, de här kläderna kommer man säkert se mycket av kring Möllan ;-) Synd att P.o.p drar sina klassiska ränder så i smutsen!

7 kommentarer:

  1. skratt jag hade lätt kunnat köpa det till astrid.. Fast jag är ju oxå en Möllan-tjej ;))) Stenkastare hade jag inte hört innan hehe fick fundera lite vart det kom ifrån innan jag kom på det...

    SvaraRadera
  2. Alltså, missförstå mig rätt: jag älskar P.o.p's randiga kläder, och när det blir dagisdags ska skaljackor och overaller inhandlas hos dem, men det känns som att så fort något ska vara miljövänligtså måste det vara brunt, spygrönt, senapsgult osv. Färger som jag förknippar med Möllanfolket :-).

    Uttrycket stenkastare hörde jag första gången från en f.d. kompis som själv alltid har Conversedojjor (i alla olika färger, dessutom), palestinasjal, snedlugg och något för mycket kajal från Bodyshop (= min mentala bild av stenkastaren, hihi...vaddå, JAG fördumsfull????). Ocheftersom den här typenav klädsel oftare spottas kring Möllan än vid Lilla Torg i Malmö, så drar jag paralleller mellan stenkastare och Möllanbor...vilket givetvis är extreeeeeeemt fördomsfullt, som sagt :-)

    Nåja, jag hoppas att mitt inlägg ändå får nån att börja fundera kring färgvalennär det gäller miljövänliga kläder...

    SvaraRadera
  3. det finns ju massor av färgglada eko-kläder titta på ecoloco de har ganska många märken :)

    SvaraRadera
  4. Sandra Anderssonapril 14, 2010

    Jag hittade din blogg av en slump. Tycker dock om hur du skriver och din dotter är mycket söt i sina fina klänningar.

    Det är roligt med fördomar. Själv tänkte jag någon gång att du hade väldigt bra smak för att vara en småstadsbo. Som om det är folkbokföringen som styr hur man vill pryda sitt hem. :))

    Tack för en bra blogg!

    SvaraRadera
  5. Sandra: ja, superroligt, som sagt :-) Tack för komplimanger om smak och blogg! Välkommen tillbaka!

    SvaraRadera
  6. Amen! Håller helt med dig om POPs fula ekokläder. Hur lyckas de?

    Mysig, mysig blogg som jag följt lite sporadiskt sedan innan Vendela kom!

    Dina lampor: Nu snackar vi lampor! Jag tar vilken som men helst allesammans!

    SvaraRadera
  7. SkåneAnna: Och jag kan flytta in hos er när som helst. Vilket vackert hem!!! Som du ser snodde jag bokidén från dig, hoppas ok? Rekommenderar alla mina läsare att spana in Annas blogg, supermysig!

    SvaraRadera