15 apr. 2010

En perfekt vårdag

Den här vackra vårdagen har varit helt perfekt. Tomas väckte visserligen prinsessan vid 07.00 (den mannen kan verkligen inte smyga eller tassa på tå!!!), men efter lite välling somnade hon om och sov snällt till 10.30 (tackar vi för!). Då blev det gröt till prinsessan och honungsyoghurt med müsli till mamman, och sen svidade vi om från jamis (pyamas) och begav oss till ÖF. Vendela lekte järnet och jag pratade dagis med de andra mammorna. Vid 14-tiden begav vi oss mot Espresso House, där vi åt lunch (Vendela fick kalops på glasburk, och jag åt en levain och drack en latte). Därefter blev det lite småärenden på byn (känns bättre att skriva by än stad om lilla Trelle), hämtade böcker från Adlibris på Turklövern, provade ut Kavat-skor åt prinsessan på Nodi & Dodi och fyllde på vinkällaren på SB. Under tiden somnade Vendela, så när vi kom hem parkerade jag vagnen i trädgården och min egen ända i en solstol, sen passerade två lugna timmar: Vendela sov som en stock och jag läste i Stig Dagermans Bränt barn (fruktansvärt pretto, I know. Men det var det bästa här hemma i väntan på Adlibrisleveransen. Har halva boken kvar bara, sen blir det en av Karin Alvtegen, så jämnar det ut sig lite, hihi).

När Vendela vaknade fick hon gröt, sen lämnade jag henne hos morfar på S:ta Gertruds väg och stack i väg på ett pass Aerobic Step på Friskis. Vid lite över 19 var jag hemma igen och då lagade jag kalvfrikadeller i tomatsås med spagetti (från Linas matkasse...usch! Ska snarast byta tillbaka till Mat i veckan - där var ALL mat god, hos Linas har vi faktiskt inte tyckt något var särskilt aptitligt!!!). 19.30 serverades maten och ett glas rött, sen tog Tomas bad och nattning av lillan medan jag såg Vampire Diaries med ytterligare ett glas rött. Nu snarkar prinsessan sen en timme tillbaka, och jag ska krypa ner i ett bad innan läggdags.

En perfekt vårdag, håller ni inte med??? Fler sådana, tack!

2 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag! Och Vendela måste vara det snällaste barnet som finns! Sova till 10.30 efter morgonvällingen o sen sova 2 h i vagnen så mamma kan sola sig i trädgården! Vendela får nog lära Alvar hur det ska gå till;) Vi ses i morgon:) Kram

    SvaraRadera
  2. Klart hon är ;-) Hon är sin mamma upp i dagen, from som ett lamm, hihi. Vi ser fram emot morgondagen och då ska Vendela och Alvar snacka allvar!!!! Kram

    SvaraRadera