19 apr. 2010

Solsidan

Det var ett jäkla tjat om serien Solsidan. Och jag måste väl vara enda personen i universum som inte sett serien, va? Henrik och Danni tjatar extra mycket på mig...och det gör mig så av... Är den verkligen SÅ bra? Se du den?

Jag följer inte mycket, men de här serierna kan jag inte leva utan: Gossip Girl, Grey's Anatomy, Vampire Diaries, Mad Men, Lost och How I met your mother. Och sen skrattar jag så att jag nästan pinkar på mig åt Scrubs. Och om jag är med från första avsnittet fastnar jag lätt i Biggest looser.. Och, oj...listan blir tyvärr längre än jag egentligen vill erkänna. "Jag följer inte mycket" var det, ja....hahahaha, jag är nog en tv-junkie, trots allt.

Men tillbaka till Henrik, spana in hans sprillans nya blogg, där ni kan läsa om fördomar (det gillar jag!) och allmänt filosoferande, pappalivet, "vilka som knullat snett" i krogvärlden och annat snaskigt skvaller - helt enkelt en bra blogg författad av något så ovanligt som en kille :-)

Och apropå Solsidan - i morgon ska vi upp med tuppen, jag och Vendela, för att gå på utedag med Öppna Förskolan. Klockan 10-12 är det lek på Solsidans lekplats här i Trelleborg (hihi). Jag ska ha varm choklad och goda mackor med, och Vendela ska få gunga (om det nu finns en bebisgunga?) så mycket hon vill. Efter den utflykten ska jag påta i trädgården och plantera allt fint som inhandlades på Vellingeblomman (dagens utflykt!) idag - hortensia, Clematis, kaprifol, klängrosor, stockrosor, stäppsalvia....kommer bli så fint och LUKTA sweet i vår lilla täppa i sommar (??? Eller ska det ta sjukt många år för dem att växa till sig???)!

Här en filmsnutt från första gången Vendela testa att gunga (ca 2-3 veckor sedan):

2 kommentarer:

  1. Men vilken röst din syster ligger inne med Alex. Helt underbart duktig.

    Din/er prinsessan är lika söt som alltid

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är hon duktig??? Ni som missat skönsången, spana in youtube-klippet i mitt senaste blogg-inlägg här:

    http://mammastrang.blogspot.com/2010/04/familjestolthet.html

    SvaraRadera