17 apr. 2010

Bebisfika

Annelie gör ett gästspel på sitt jobb under april månad, och därför har vi sett alldeles för lite av henne och Alvar på sistone. Därav  att det för ovanlighetens skull blev bebisfika på en lördag - så att trion skulle bli komplett, vilket är ett måste på bebisfikorna. Som vanligt togs massvis av härliga foton (fast jag gissar att Annelie sitter på de bästa fotona...hon hade nämligen med sig sin nya systemkamera! Galet avis på den, hihi!)

Tittut! Lykkan busar med fotgrafen :-)

Vendela blev sååå glad när hon fick syn på Alvar,
att hon kröp bort och satte sig i hans knä, hahaha

Hela gänget, gentlemannen i mitten håller tjejerna om ryggen lite lagom beskyddande ;-)


Alvar håller om LykkeLee <3


Vendela kom krypandes med kaninmasken och ville ha den i pannan
flera gånger, tror hon ville visa upp den för LykkeLee och Alvar (lite mallig, så där, hehe)


Sanna gömmer sig för Annelies kamera, men fångas av min :-)

Annelie med värstingkameran (vill se fina bilder på fejjan snarast!!!)


OBS! OBS! OBS! Mamma Sträng har bakat muffins till fikan!!!!!!
(senast hon bakade var på hemkunskapen, typ...). Fina blommorna
i vasen fick jag i går när svärmor och svägerskan Jojo var på besök.


Blåbär/citron - och hallon/kardemummamuffins


Och te till det, så klart


Just nu räknar jag ner mina sista timmar som 30-åring. I morgon fyller jag år, och då firar jag för första gången en födelsedag som mamma! Förhoppningsvis blir det "skönsång" av två personer i morgon bitti ;-)

3 kommentarer:

  1. Trodde man att man var säker från bilder men ni samarbetade tydligen! *haha* Tack för mysig fika gumman, alltid lika mysigt! Ses om inte innan den 3:e! Kram

    SvaraRadera
  2. Bara för att man har bra förutsättningar (bra kamera), betyder det inte att man får dom bästa bilderna (bra fotograf) haha... Får väl ta o lägga upp några på fejan;) Och Sanna: Det är klart vi samarbetar!! Tack för en underbar fika! Kram (o grattis)

    SvaraRadera
  3. Muffinsen såg alldeles mumsiga ut!:) Och stort grattis på födelsedagen!! :) Kram!

    SvaraRadera