24 apr. 2010

Vårvärme

I dag är det äntligen lite varmare i luften och solen strålar. Jag och Tomas har påtat i trädgården hela dagen och Vendela har varit hos mormor och morfar. Om en liten stund ska grillen tändas på S:ta Gertsruds väg, och vi ska fira Esthers födelsedag (något försenat, eftersom Esther blev sjuk när vi skulle överraskningsfira henne förra helgen!). Så nu ska den här lortgrisen hoppa in i duschen. Men först lite bilder:

Under päronträdet

Inhandlat på Vellingeblomman i måndags. Planteras ut i morgon (om vädret tillåter).

Råkade meja ner lite pingstliljor och tulpaner
när jag gick fram med ogräsjärnet.
Men de är lika fina i min egenhändigt
skulpterade (från keramikkursen
 förra våren!) vas, som ute i trädgåden!


Förresten, måste ju bara berätta om kvällen igår! Hittade hjärtmusslor (vongole har jag för mig att de heter i Portugal, där vi brukar äta dem) i fiskdisken när jag handlade middagsmaten igår!!! Såååå gott, frästes med vitlök, schalottenlök, grön sparris, selleri, cocktailtomater, vitt vin och bladpersilja, och avnjöts med pasta (för att mätta lite bättre). Oj, oj, oj vad gott det var. Och vad vi började längta efter Villa Naduschka i Agua de Tabuas....







1 kommentar: