5 apr. 2010

Vår hektiska påskvecka

Vilken vecka vi haft. Trots att jag varit mer ledig än normalt (både torsdagen och fredagen var ju lediga dagar!!!), så har vi farit som skottspolar...

Veckan inleddes med begravning i Skanörs kyrka. Vi tog farväl av onkel Werner och Vendela skötte sig exemplariskt i kyrkan. Knäpptyst satt hon och vinkade lite då och då samt "dansade" (vaggade av och an) till orgelmusiken.

På onsdagen arbetade jag och Vendela var hos sin mormor och morfar. På kvällen körde jag ett cirkelfyspass med Sanna och sen lagade jag och Tomas god mat och firade in påsken med ett gott rött och passade även på att spela lite Uno (som resulterade i att jag vann en iPhone! Wiiiiiiii!).

Skärtorsdagen var synnerligen hektisk: först var det Vendelas första tandläkarebesök (som gick superbra!), sedan öppna förskolan en stund med Sanna och Anna med deras sessor. Därefter var jag i väg och besiktigade bilen, packade åt både oss och Vendela, överlämnade prinsessan i moster Dannis vård och sen körde jag och Tomas till Svarte, där vi hämtade upp våra goda vänner Fia och David innan det bar av till Ystad Saltsjöbad. Där bubblade vi bubbelbad, vattengympade, badade bastu och drack kallt vitt innan det var dags för Carolina Gynnings vernissage. Därefter god middag och sedan övernattning i ett rum med havsutsikt! Och hotellfrukost, sen!!! Lagom lång getaway, rekomenderas varmt!

Utsikt från vårt hotellrum!


Vår sköna hotellsäng i New England-stil!

På långfredagen drog jag och Tomas en del i rabatterna i trädgården innan vi körde in till Malmö och vår prinsessa, som sovit hos moster Danni och morbror Henrik. Det hade gått så bra (skönt, för de ska passa igen när det är bröllopsdags för vår del i maj! Hihi). Danni och Henrik bjöd på god mat från Koi och sen spelades det spel, samma som i Vänner - dvs. killar mot tjejer. Och insatserna var höga: Mulberryväskor åt tjejerna och val av nästa semesterresa åt killarna. Tyvärr blev det ingen Bayswater nu iheller, och vi lär väl få åka skidor nästa gång det blir semester. Surt...fast jag kan ju trösta mig med min iPhone-vinst från Askonsdagen :-)

Vi stannade över hos Danni och Henrik på natten, hela familjen, och dagen efter körde Tomas med Vendela till släkten i Kristianstad medan jag drog i väg till Ninas möhippa. Jag missade första delen men kom i fatt vid striptease aerobicsen vid 15.30. Vilket garv! Vi såg lika sexiga ut som ...ja, jag vet inte. Kylskåp? Men Nina var en stjärna, i klädd Susanne Lanefeldt-outfit och allt! Efter stripteasen blev det middag och dans i stor lägenhet mitt i stan, och när de yngre deltagarna drog ut på dåligheter, tog mamma Sträng bussen hem (präktigt, va?), men trots det var hon bakfull i två dagar efter.



.
Ninisen på striptease aerobicen :-)

Påskdagen bjöd på påskmiddag hos svärmor i Limhamn, sill och lamm, väldigt påskigt och gott, och i dag har det varit födelsedagsmiddag för Olivia, som fyllt 21 år. Behöver jag tillägga att jag är trött som en gnu, nu? Jag skulle behöva komma tillbaka till YSB för lite spa och vila...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar