25 apr. 2010

Trädgårdsdag

Precis som igår blev det en dag i trädgården. Vi har planterat stockrosor och hortensia, grillat (årets första i VÅR trädgård!!!) och hängt upp Vendelas gunga i päronträdet. Tror nog allt att man fått lite färg på de vinterbleka kinderna också! Men det kommer väl skrubbas bort på ansiktsbehandlingen i morgon... Har tid på LenHud strax efter lunch, ser sjukt mycket fram emot det!!! Mitt ansikte behöver verkligen en vårstädning, liksom trädgården... Men det känns faktiskt som vi är på rätt väg. Målet är en lummig, engelsk trädgård, med massor av rosor som klättrar och svajande, yviga blommor som hindrar insyn. Har en bild i huvudet, kan bara alldeles för lite om trädgårdsskötsel och zoner för att egentligen veta om min drömträdgård ens kan möjliggöras här?

Lilla sjuklingen satt snällt och tittade från vagnen
när vi grävde och planterade

Årets första korvgrillning - satt extra fint med korv när man
fiffat en stund i trädgården innan!


Gungan som jag köpte i förra veckan åkte med Henriks hjälp
upp på en gren i päronträdet. Här premiärgungas det!




Bänken till vänster köpte jag i fredags när jag, Vendela
och Danni gjorde en utflykt till Agda's countryshop. Ska stå
antingen under päronträdet, eller vid garaget med blommor i krukor!


2 kommentarer:

  1. Tack för söta kommentarer hos mig!

    Klart att du kan skapa din drömträdgård! Jag läser en jättemysig och inspirerande bok just nu som du nog skulle gilla: Trädgårdens rum av Christel Kvant och Heidi Palmgren.

    Vendela har alltid så fina kläder!

    SvaraRadera
  2. Ååååh, tack, Anna! Vad glad jag blir. Inte det lättaste att hitta söta babykläder i det här andet, men man får göra så gott man kan!

    SvaraRadera