28 mars 2010

Såndag

I dag har det varit en såndag... alltså, en söndag som varit sån. Svårt att förklara vad en Såndag egentligen är, men tänk dig att du egentligen planerat att fixa i trädgården, köra till tippen och sortera saker som ska upp på vinden för att förvaras i obestämd tid. Tänk dig vidare att du på något vis istället hamnar på Mobilia, Triangeln och IKEA (i just den ordningen). Tänk dig till sist att klockan, när du äntligen är hemma igen, visar sig vara 18.30 (sommartid, förvisso, men ändå!) - hela dagen har gått till att shoppa och inget "vettigt" har blivit gjort. En såndag.

Usch, vad matt jag blev att läsa igenom och se i skrift hur slö jag varit i dag. Innan jag kräks på mig själv och stänger datorn vill jag dock först tipsa om att IKEA har rea. Fyndade två nya överdrag till Ektorp schäslongen på Vendelas rum, a.k.a. amnings/sagofåtöljen - ett vitt och ett rosa för 119 resp 195 kronor. Läjligt billigt! Nu är möjligheterna oändliga: om Vendela vill ha en rosa schäslong på sitt rum i framtiden så kan hon få det. Får vi en lillebror, så kan vi dra på det vita överdraget och slänga ljusblå kuddar och plädar på den. Och om vi nån gång i framtiden vill ha den i ett annat rum och som annat än ammnings/sagofåtölj, så kan vi använda det vita överdraget. Inte dumt att kunna välja!

3 kommentarer:

  1. Mobilia, Triangeln, Ikea.... Det märks att du bor i Trellehulla.

    SvaraRadera
  2. Kul, Tomas... Väldigt konstruktivt..

    SvaraRadera
  3. Anonym,

    Håller med dig. En gång trelleborgare alltid trelleborgare.

    SvaraRadera