27 mars 2010

"Äntligen!", som Fylking brukar säga...

...uppdaterar hon. Men det har varit busy, busy i veckan. Mamman har varit duktig och tränat tre ggr (KiBox och Cirkelfys med Sanna på Friskis, och löpträning på egen hand på 24/7-gymmet), jobbat två dagar och läst ut två böcker. Dessutom har hon varit på studiebesök på inte mindre än tre dagis här i staden (jag vet att det heter förskola numera, men vem försöker vi lura? ALLA säger dagis, och nej, det blev inte plötsligt högre status att vara dagisfröken för att man får kalla sig förskolepedagog...det är samma sunkiga kommunal-lön, så det är status qou på det området, tyvärr). Det dagiset jag trott att vi skulle välja hamnar längst ner på listan. Om det så är det sista dagiset i världen, så vill jag inte att Vendela ska gå där. Personalen verkade längta nån annanstans och det var smutsigt och slitet.

Men ett annat dagis vi besökte var himmelriket, och i samma sekund jag stängde dörren på väg därifrån fiskade jag upp mobilen och ringde placeringsassistenten här i kommunen och förklarade för henne varför min dotter absolut och nödvändigtvis MÅSTE gå på det dagiset. Klämde ur henne hur pass goda chanser vi har (så där) och hur många barn Vendela går före i kön (5!) tack vara sin ålder. Ringde därefter Tomas som satt på jobbet, och han fick knappa in ansökan på studs. Så nu är vår lilla prinsessa anmäld till dagis!

Det blir inskolning antingen i augusti eller januari, beroende på lite olika spännande omständigheter på jobbfronten ;-) Mer kan jag inte säga just nu...

Dessutom har BVC-besök och fika med bästa mammagruppen i världen hunnits med (har supersöta bilder på de tre musketörerna, lägger in senare!), och i går kväll var jag o Tomas (och 6-7 andra par) på kalajs i Svarte. Chiliburgare och desserttallrik stod på menyn. Mys! Och kul att träffa Ninisen, som ska gifta sig i maj. Och Louise, som jag inte träffat sen nyårsafton. Och Fia, så klart, födelsedagsgrisen :-)

Nu ska jag springa bort till la Bolaga och köpa nåt gott vitt till kvällen middag (lax med svartrötter!), och när jag kommer hem ska det tändas i kakelugnen. Värsta höststormen ute, ju! Brrrrrr...
Och om jag orkar, ska jag lägga in världens gulligaste film där Vendela dansar här i bloggen. Får se om jag orkar, som sagt...

Xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar