12 mars 2010

Morgonstund

Vendela snarkar och sover så gott, fast klockan snart är nio :-) Jag har legat vaken en bra stund och väntat på att hon ska börja kvittra. Tänk att den lilla sötnosen aldrig vaknar och är arg eller ledsen, alltid glad som en lärka, är hon. Längtar lite extra mycket efter att hon ska slå upp de stora blå i dag, eftersom jag inte såg henne alls i går. Jag smög hemifrån vid tjugo i sju på morgonen och kom hem vid 00.00, eftersom jag var med Fia på generalrepet av The Producers (Det våras för Hitler) på Slagthuset i går kväll. Kanonbra, riktig musical - var ända sen Miss Saigon gick på Malmö Opera som jag såg en musikal (om man inte räknar Mamma Mia, Annie, On a clear day you can see for evere och andra musikaler som jag har på DVD...), och det är ju typ 100 år sen :-)

När prinsessan vaknar och hon fått sin gröt, ska jag rulla bort henne till EH för en mammafrukost där. Tänkte ta med tidningen, kommer garanterat få tid att läsa den där, eftersom Vendela har fullt upp med att spana in folket när vi fikar, hihi. Sen blir det till att komplettera mativeckan-leveransen, i kväll får vi gäster som ska äta med oss.

1 kommentar:

  1. Riktigt fint besök får ni idag*smile*... Längtar, vill bara sluta jobba så jag kan komma över! Ses snart!Kram

    SvaraRadera