3 mars 2010

Besvikelser och annat man kan gräma ihjäl sig över

Städfirman var en hyfsad besvikelse. Eller också kan man säga att jag och städarna har heeeelt olika uppfattning om hur ett moppat golv (för att ta ETT exempel) ska se ut. Handen upp: Hur många av er anser att en rejäl veckostädning ska innefatta avtorkning av köksluckor, fönsterbänkar, lister och alla andra fria ytor? Hur många vill gärna att ett våttorkat golv ska vara fritt från fläckar efter moppningen? Hur många vill att badrumsgolvet dammsugas innan våttorkning, så att inte hår och annat äckel lägger sig som små klumpar i hörnen???

Tänkte nog det...

Påpekade för arbetsledaren efteråt att bristerna var fler än vad som gjorts rätt (läs: på mitt sätt) och så mailade jag 36 bilder på alla fel jag kunde hitta lite snabbt innan jag var tvungen att ge Vendela lunch. Har inte hört ett ljud sen dess. Alltså blir det till att leta ny städfirma igen :-(  Någon som har en att rekommendera???


Och när jag nu ändå är inne på saker man kan gräma sig över, så ser jag att det är säsongsstart för McDreamy och Meredith i kväll, men eftersom jag halkade katastrofalt efter i förra säsongen , kan jag inte se avsnittet i kväll :-( Å andra sidan har jag en hel hög med avsnitt att streama, och det kan ju också vara mys att slå ihjäl en sovstund med (Vendelas alltså).

I morgon blir det jobb igen, och därefter en tur bland Malmös butiker innan det är dags för tjejmiddag hos Lotta. Tomas ska ta hand om bad och nattning helt på egen hand, och jag kommer förmodligen inte att se Vendela alls i morgon :-( Kommer kännas jättekonstigt....

2 kommentarer:

  1. Trist med städfirman =(

    Nu blommar förresten vintergäcken här med =))))))

    SvaraRadera
  2. Nu ska de grävas fram underligheter. Du är utmanad i min blogg :)

    SvaraRadera