3 nov. 2009

Titta vad jag kan!


Vendela sitter utan stöd...i cirka 5 sekunder, sen far hon i backen. Att öva i mamma o pappas säng är därför både på gott och ont. Gott: man slår inte lilla huvudet så förbaskat som på lekmattan. Ont: underlaget är inte det planaste, kanske.

I eftermiddag blir det sexmånaderskontroll, ska bli spännande att se vad matmonstret väger. Ska höra mig för hur jag enklast introducerar välling till damen, om jag måste gå via ersättning (eftersom jag ju ammat henne hela tiden) eller kan börja med the real stuff direkt. Är faktiskt trött på att amma nu, trodde aldrig att jag skulle medge det så här tidigt. Men sex månader är väl inte fy skam att amma? Rekommenderat av WHO och allt :-) Kommer för övrigt att fortsätta att amma på morgnarna så länge det går och damen extimerar mina tuttar, det är främst kvällsmålet jag vill ersätta med flaska, så att jag äntligen kan börja få lite liv igen. Längtar vansinnigt mycket efter teater, opera, restaurangbesök och fester emellanåt.



Innan kontrollen lunch med David (det är ju tisdag), och efteråt ska jag laga fläskpannkaka till middag. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar