4 nov. 2009

Stor flicka

Vendela växte flera centimetrar i dag, kändes det som. Plötsligt hade hon massor av hår på sitt förut så skalliga lilla huvud (hihi), visserligen kortkortkort, men snart så ska det sättas i rosetter :-)

Det här med vällingen gör också att jag tycker att hon växt en himlans massa och blivit "stor flicka". Och som pricken över i:et så sover hon i kväll för första gången i sin fina Juno...i sitt egna rum!!! Jag gav henne flaskan vid 19.00, i mysiga ammningsfåtöljen (som vi väl får börja kalla vällingfåtöljen i stället, nu då) och sen la jag henne. Inga protester, hon sov innan jag hann säga god natt. Gick med tunga steg ner till Tomas och började storgråta. Det är så mycket blandade känslor. Vår lilla lilla bebisflicka - ska hon verkligen klara sig alldeles ensammen i sitt stora rum (hahaha)? Samtidigt är det ju så skönt att kunna använda badrum och sovrum utan att smyga runt efter 19.00, och jag känner mig ju redan fri på ett nytt sätt. Köpte gymkort och allt i går, nu ska det börja tränas så att man känner sig fit och snygg på julens alla fester. Och när det är dags för dessa fester kan vi, om vi vill, lämna Vendela hos mormor och morfar...för nu tar hon flaska.

Nu kan jag få vara bara Alexandra igen för korta stunder.


Bilder från prinsessans rum i kväll:




Spjälskydd från Himmla


Kaninen från Bukowski nallar är en doppresent från Vendelas farbror, Sebastian.

Hjärtformad kudde från IKEA

Mycket hormoner i uppror just nu, gissar att det beror på att jag dragit ner så mycket på ammningen den senaste månaden. Säkert tecken på det är väl även att mensen kom i dag (första sen Vendela föddes). Tomas kommentar på det var:

- Gött, då kan vi fixa en till kotte nu då?

Eller inte... :-)

Fast vi gör onekligen söta barn, så syskon får det allt bli. Här en bonusbild från innan badet i kväll. Vendela väntar ivrigt i Bumbo!

4 kommentarer:

  1. Haha..en till kotte var det ja =)
    Visst gör ni fina barn..hon är alldelses ljuvlig..och såå fin Juno säng..en sån ska jag lätt ha till nästa barn =)

    Kramar till er!!

    SvaraRadera
  2. Aweeee nu blev jag bölig. Så stor hon blivit, Mosters Socka Sinder!
    Gullunge.

    SvaraRadera
  3. Nejmen åh så söt hon är!!! Det vore nog ett brott mot mänskligheten att inte göra ett syskon till henne. ;) Förstår också att hon passar alldeles utmärkt i sin säng, den var också sjukt fin.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag säger som det fina gamla talesättet: Fint barn sover bra i fin säng...och bör få många fina syskon :-)

    SvaraRadera