28 nov. 2009

Adventsstämning

I dag på förmiddagen har jag, Annelie, Alvar och Vendela gjort sta'n (Trelleborg, då, alltså). Vi har fikat, provat julstassar och shoppat julstämning på torget, dvs. kransar, hyacinter, granris och amaryllisar). Supermysigt! Eftermiddagen ägnades åt en massa pyntande med allt det inköpta, skåda dagsverket:

Ytterdörren - klurar på vad jag ska ha i urnorna... Någon som har ett bra tips?


Balkongen blev också pyntad

Lillasyster Cornelia kom förbi med lussebullar som hon och mormor Ulla bakat i eftermiddag. Och så var hon snäll och ställde upp som barnvakt när jag körde och handlade.


Jag har just tryckt in lussebulle i munnen :-)



Adventspyntat fönster i matrummet. Utanför ser man att även buskarna pyntats med ljusslingor!

Nu ska jag väcka fisen ur hennes väldigt sena eftermiddagslur...annars lär vi väl inte få sova ngt alls i natt :-S

1 kommentar:

  1. Hej Alex!
    Så fint ni har det, nu fattas det bara lite snö, eller?
    Tittade på Vendela i Dannis blogg och det är den absolut sanna lyckan.Ha det så riktigt gott o hälsa, pussa Vendela från mig.
    Vi syns o hörs.
    Puss o kram
    Essie

    SvaraRadera