20 nov. 2009

Internationella Vendela

Jag sitter och knåpar ihop en önskelista för Vendelas räkning inför julen, och lilla madam sköter sig själv inne på lekmattan. Då och då hör man leksaker som prasslar, skrammlar och spelar, och så Vendela som utropar: Ja!......... Ja!.......... Ja! Tror absolut inte att hon menar just "ja", men just nu är det mycket "Ja!" och "Plyyyyyyhhhh". Och så härmas hon massor. Om jag smackar med läpparna så gör hon det också, och "upp till pippiarna" har vi redan nämnt. Numera bankar vpr lilla härmapa också i bordet med öppen hand (precis så som vi trummar med handen mot benet) om vi sjunger

"Vendela spelar på trumman,

hon spelar medan vi sjunger så här,

-Goddag, goddag,

hur mår du i dag?

Hoppas att du mår bra!"

Bilder från barnkammaren, tagna för tre minuter sedan:



Internationella Vendela har på sig en jacktopp från Turkiet, skinny jeans från Roskilde och strumpor från Miami (och under Turkiet-toppen har hon en amerikansk body med trycket "Does my butt look big in this diaper???" Hehe). Vilken liten världsvan fashionista, va?

3 kommentarer:

  1. Alex, både du och din kära syster Danni skriver kanonbra.Det är så detaljrikt o roligt att läsa det. Bilderna gör ju sitt till också. Det gör gott för det Ottomanska hjärtat som jag brukar säga.
    Ha en fortsatt go helg, hälsa o ge Vendela en puss från mig.
    Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag såg att du gallrat lite bland badbilderna. Jag menade absolut inte att peka med pekpinnen, men jag reagerar alltid på såna bilder efter att en kompis blev kontaktad av polisen efter att en bild på hennes nakna dotter i vattenspridaren hittats på nån vidrig hemsida. Så himla tråkigt... Cecilia heter jag förresten! Gillar din blogg, har börjat följaden! många kramar

    SvaraRadera
  3. Essie: Tack för positiv feeddback, alltid kul att läsa/höra!!! Hälsa onkel Werner så jättegott och kom snart och hälsa på oss. Det är ju 100 år sen vi fikade! Kramar!

    Cecilia: Jag blev bara glad/lättad över att du pekade med pekpinnen :-) Som mamma är man väl lite färgad och jag tyckte att bilderna var 100% oskyldiga (fattar verkligen inte hur folk kan använda badbilder av bebisar på så sjukt vis, men men), så jag är bara tacksam fölr att du delade med dig av din vinkel och din väninnas erfarenhet. Vad kul att du gillar bloggen! Kramar tillbaka!

    SvaraRadera