25 nov. 2009

Latdag blev mysdag

Vilken mysig dag vi haft, jag och prinsessan. Det såg ju mörkt ut när Tomas meddelade i går att han behövde ta bilen... Ett tag hade vi tänkt stanna inne i våra pyamasar och bara leka/äta/sova. Men så ringde moster Danni och sa att hon saknade ”mosters socka sinder”, så det blev att vi tog bussen in till Malmö. Vi fikade på barnvagnsmecka (EH på Hansa), där Vendela passade på att flirta med en grabb på 10 månader vid bordet intill. Sen gick vi till PoP, G-Knapp, Bonti, Baltzar Barn och Zara och spanade på söta barnattiraljer och kläder. Moster Danni klurar på vilken vagn Frallan ska få åka i. Jag och Vendela röstar på en röd UJ om Frallan är en hon, annars mörkblå UJ. UJ rules, helt enkelt (men inte i svart, det är så vanligt... Våga välj en färg, liksom!).

På Baltzar barn fick vi veta att de syr upp påslakanset med barnet namn i brodyr, se bild nedan. Klurar på om inte Vendelas mycket sykompetenta farmor (min svärmor, som sytt både aftonklänningar och min brudklänning åt mig, samt även ett urtjusigt täcke med Vendelas namn och dopdatum inbroderat - lovar att lägga in bild på det under morgondagen!) skulle kunna fixa ngt liknande om jag hittar ett fint tyg? ;-)

Påslakanset, Baltzar Barn / Klänning som jag bar vid Tomas kusins bröllop i Lissabon, sep 2006. Design svärmor Sträng, inspirerad av Hepburns Sabrina (fast i ballerinalängd).

Nedan bilder av min bröllopsklänning, också design svärmor Sträng (efter mina beskrivningar).




Prinsessan fick tre söta toppar från Zara. Egentligen tänkte jag packa in dem och ge dem i julklapp, but who am I kidding? Hon förstår ju inte grejen ändå, så hon kan lika gärna börja använda dem pronto. Hon växer ju så att det knakar, lilla madam. Vilket Henrik också anmärkte på när han sprang över torget till oss (som då satt på EH Lilla Torg för att rädda Dannis blodspcker) från Koi och snodde Vendela.

Henrik (bärandes runt på Vendela): Hur ser jag ut? Klär det mig? Passar jag med en bebis?

Hahahaha, så gulligt! Klart du gör, Henkesan! Kolla själv, det finns bildbevis!





Danni passar också med en bebis i famnen. Tänk att om exakt ett år så har de sin Fralla, lika gammal som Vendelafisen är nu...


Mammas hjärta

Magen kurrar, räkmackan från EH verkar ha gjort sitt, så jag sprang just ner i köket och fixade en sallad på fetaost, tomat och oliver. Och så lite rött.... Nu ska jag spana in andras bloggar innan kudden kallar. Vi hörs i morgon!




2 kommentarer: