10 nov. 2009

PMS - POST menstruellt syndrom?

Vissa blir griniga innan mensen. Jag har aldrig tillhört den kategorin, mig veterligen (men det kan hända att min man är av en annan uppfattning om den saken), och nu verkar det som att jag blir grinig efter mensen i stället!

Tomas fick sig en blåsning 05.18 i morse för att han var tvungen att gå upp just då och skramla runt, duscha, packa väska m.m. Och hantevrkaren fick sig just en blåsning per telefon då han ringde och annonserade sin ankomst två timmar för sent...igen.

När jag tänker efter är det nog inte fråga om någon PMS trots allt. Vem som helst, tjej eller kille, mens eller icke, hade flippat ur femtielfte gången man hör samma ursäkt om försening och sen denna nya: Vi har faktiskt andra jobb också...

Eh, what!?!?! Städa skrivbordet innan ni tar er an nya uppgifter - idioter!!!

Och de allra flesta av oss är lite morgonsura. Fast jag ifrågasätter iofs starkt om 05.18 räknas som morgon? Är inte det natt då fortfarande???

Förutom en riktig adrenalinkick efter att jag skällt ut hantverkarna och bett dem fara åt..., så är några dagens...

...lunch: med David. Samma tid, samma plats (att mötas på) - lunchstället är det hans tur att välja i dag.

...vikt: 19/9 2008 - 1 kg. Tadaaaaaa! Sweet! Kan dessutom stolt meddela att gymkort inhandlats och att jag var i väg och tränade första gången i går. Sjukt skönt!!!

...sveda och värk: pga ovan nämnda träning - träningsvärk.

...mys: på S:ta Gertrudsväg, där jag o Vendelaprinsessan ska spendera kvällen och natten tillsammans med Danni, som också är gräsänka. Mysigt!!!

...sms: Hello girls! Vad säger ni om att komma till mig på scones mån 16e? Hoppas allt är bra med er! Kram från Annelie o Alvar Bara att konstatera: jag har hamnat i världens bästa mammagrupp!!!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig på de sistadär! :-)
    //Sanna och LykkeLee

    SvaraRadera
  2. Eller hur!!! Vi är ett fantastiskt gäng ;-) Och fina bebisar harm vi också! Ses på måndag! Kra

    SvaraRadera