26 nov. 2009

Bilder från kvällen

Jag badade lilla prinsessan som vanligt när det kinkades mer än det lektes på lekmattan, dvs. runt 19.00. Numera badar hon faktiskt i stora badkaret, ingen liten babybalja längre, alltså. Efter torris, puder och jamis (torr blöja, talk och pyamas, alltså) gick vi ner i köket för att fixa lellen (vällingen), och då meddelade barnafadern att han ville ge Vendela flaskan i kväll. Mysigt! Denna stora tilldragelse dokumenterades givetvis:


Jag fick smyga med kameran för att inte störa, därför ingen blixt = ganska kass kvalle på bilden. Sorry...

Den halvtimmen det tar Vendela att suga i sig vällingen ägnade jag istället åt att adventspynta kontoret (har adventspyntat hela bottenvåningen också tidigare i dag). Spana in!


Vårt adventspyntade kontor!

Här sitter jag och bloggar (om jag inte snor Tomas laptop, för då bloggar jag från sängen, hehe)


Constanzinan på skrivbordet står normalt i vårt sovrumsfönster, men nu ska ju där också adventspyntas ( imorgon), så då får den hjälpa till att lysa upp kontoret så länge i stället. Som kanske märks så har vi lite ont om just lampor. Det blir kanske lätt så när man mer än fördubblar boytan...

1 kommentar:

  1. Vad fina dom va i fönstret, och hela kontoret blev ju jätte fint.
    Pussa Vendela

    SvaraRadera