27 nov. 2009

Fredagen i bilder

I dag var Tomas, som egentligen skulle arbeta hemirfrån, tvungen att ta sig in till Malmö för ett klientmöte, så jag och prinsessan följde med och träffade moster Danni och gjorde sta'n...en gång till (den här veckan). Mysigt! Mobilkameran plockades fram flitigt i dag - inte konstigt när man har världens sötaste lilla flicka att fota :-)


Första stoppet var hos Titti på M.A.C - hon busade och skojade med prinsessan så att Vendelafisen fick tårar i ögonen av allt skrattande. Underbart!

Lilla älsklingen, ftf glansig i ögonen av att ha skrattat så mycket!


Efter M.A.C blev det lunch på kassadisken på L'Ecole National för Vendelas del...vad gör man? Soheil kom in i sin butik och högg genast lillan och konstaterade att "hon har sin mors ögon, och fars kinder", hehe.



Efter L'Ecole var vi inom Iisa och hälsade på Luisa och klämde lite på min all time favourite önskesak: Mulberrys Bayswater i krokopräglat skinn (färg kvittar lika, fast helst färgen tan, som på bilden). Allra, allra helst hade jag dock velat ha en Annie, men de görs ju  inte längre...


På väg in till sta'n i morse var jag inom Babyringen ute på Jägersro och bytade den hemska babygungan med racerbil-motivet till en flickigare variant (svart-vit pepitaruta) och passade på att köpa gåstol till prinsessan. När vi kom hem i kväll ägnade jag en dryg halvtimme och två brutna naglar åt att sätta i hop fanskapet. Men det var det värt...titta själv, vilken lycka!!!


Moster Danni och typ alla andra vi känner är väl just nu på Kois första aw, och det känns lite konstigt att inte vara med... hade verkligen också velat piffa till mig och gå på aw och dricka vin och drinkar. Fast om man inte jobbat, så kanske man inte är värd aw? :-) Och jag hade inte bytat min mammaledighet och underbara prinsessa mot alla drinkar i världen. I love att vara mammaledig med min plutta. Önskar att jag varit housewife på 50-talet, så att jag kunnat stryka, laga mat och snyta mitt barn 24/7. Och nej, jag skämtar inte...någonsin! :-)

2 kommentarer:

  1. Caroline (Chippan)november 27, 2009

    Nämen, ser att ni köpt exakt samma eller näe, faktiskt inte samma utan en "likadan" (rättar mig själv) gåstol som vi köpte idag. Leo fick prova denna hos sin "flickvän" och då dög ju ingen annan åt min lille prins =)

    SvaraRadera
  2. Nämen, är det sant? Vendela testade runt i affären och skrattade högst när hon testade Chiccon, så den fick det bli. Vår abarn har utmärkt smak :-)

    SvaraRadera