16 nov. 2009

Bebisfika och grisvaccinering

BVC fortsätter att tramsa, och vi mammor fortsätter träffas hemma hos varandra för att umgås och snacka våtservetter, majskrokar, sovvanor, ätstilar m.m. - sånt som mammor helt enkelt MÅSTE få ventilera för att inte bli tokiga. Hade med systers fina systemkamera idag och knäppte de här fina bilderna när vi träffades hemma hos Alvar och Annelie i Skegrie. Hemtrevligt med det lilla extra, scones, te, tända ljus, söta bebisar och underbara, nya tjejkompisar sammanfattar förmiddagen.

Lill-värden passade på sconesen i ugnen medan han tuggade på en haklapp :-)

Vendela testade LykkeLees Bumbo...

...medan LykkeLee provsatt Alvars nya matstol

Systemkamera, eller ej - det här var dagens bästa bild med alla tre sötnosarna.

Scones!
En bråkdel av alla marmeladsorter som fanns i Annelies kylskåp :-)

Alvar

Bebisarna fick majskrokar att mumsa på


Efter fikan fick Vendela vara hos sin mormor, medan jag var i väg och fick svininfluensasprutan. Duktig flicka som jag är, så blev det att jag styrde upp kösystemet i väntrummet och såg till så att ingen trängde sig, hihi.

- Du där i blått, du är nästa. Och sen är det tjejen bakom dig. SEDAN är det er tur, ni kom lite efter henne där...tack så mycket.

Men ärligt talat - hur kan man ha massvaccinering utan nummerlappar???

Vänsterarmen börjar kännas mer och mer öm, men annars märker jag inget av vaccinet...ännu. Peppar, peppar - ta i trä :-)

Passade för övrigt på att förhöra BVC-tanten om när det är fritt fram för mammagruppsträffar igen, och hon avslöjade att vi blir kallade i veckan. Möte med tandhygienisten står på schemat, då bissingarna snart ska komma. Hörde mig även för om när det är dags att grisvaccinera pluttan, och fick besked om vecka 49. Tur att den här sprutan inte gör ont att få åtminstone, det skär i mig när hon gråter för att det gör ont på henne :-S

3 kommentarer:

  1. Kika in på min sida. Nya egendesignade smycken kommer upp hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Är det människor du lärt känna via mvc? Vad lyckat i så fall

    SvaraRadera
  3. Unique: Ja, vi går i samma mammagrupp på BVC. En riktig vinstlott - gruppen vi ibland slås ihop med är inte på långa vägar så skojig som min :-)

    SvaraRadera