12 nov. 2009

Dreamy

Det finns två saker jag alltid önskat mig. Det ena är ett bibliotek. Kan ni tänka er något mer lyxigt, egentligen? Att ha så mycket plats och rum, att det inte märks eller gör något om ett av dem används som bibliotek??? Min önskan går snart i uppfyllelse, rummet finns där, böckerna är uppställda i hyllorna, men Pernilla ska lagas och Ingridarna kläs om, samt lampor och coffeetables inhandlas innan det känns som att vi äntligen kan öppna biblioteket (hihi). Sen ska jag njuta av romaner i Pernilla, spela spel mot Tomas i Ingridarna, läsa Beskow för Vendela och leka med henne där (tänkte att biblioteket får tjänstgöra även som lekrum på nedanvåningen dagtid, eftersom vardagsrummet ska vara old fashioned off limits för små smutsiga, kletiga barn och deras händer...sån är jag).

Min andra önskan är nog mer klassiskt kvinnlig: en walk-in-closet. Och den har alldeles nyss blivit verklighet!!! Ok, den är inte gigantisk, men man kan gå in i den och den är förbaskat välorganiserad och välgjord (ett stort tack till Janne för hjälpen! Utan dig hade Elfasystemet fortfarande legat ouppackat i ovan nämnda bibliotek! Speciellt nu när jag skällt ut hantverkarna som egentligen skulle ha satt ihop garderoben). Jag får plats med oändligt mycket kläder och skor (känns det som), och jag kan aldrig titta mig mätt på underverket, hahaha. I går kväll tog jag ett långt skumbad och låg och kikade in i garderoben (som ligger i direkt anslutning till stora badrummet) och njöt av ordningen. Väldigt nöjd över att jag kom på idén att skrota serveringsgången som låg där innan...och ännu mer nöjd över att jag lyckades övertyga Tomas om att göra om utrymmet till en garderob...åt mig! Delar med mig av ögongodiset :-)



Dreamy, va? Jag är sjukt glad över att äntligen kunna ha lite överblick över mina kläder igen, efter att de legat i IKEAS blå påsar i ett halvår. Bonus dessutom att de flesta av höst/vinterkläderna känns som nya, då jag inte kunde använda dem förra säsongen pga kulan på magen!
.
Dagens bonusbilder föreställer Vendela i badet. Och vem badar henne? Tadaaaaaa - hennes pappa. En ovanlig syn, därav dokumenterandet. Nåja, Dannis systemkamera (som är sååå rolig att använda och som ger knivskarpa bilder, kolla plaskandet här nedan så förstår ni vad jag menar! Och lägg märke till hur nedstänkt Tomas är!) har också sin del i att det blir extra mycket foton just nu. Vi MÅSTE helt enkelt investera i något liknande. Tror vi får konsultera Natalie, som fotograferade vårt bröllop, under mellandagsrean (hon jobbar på MediaMarkts fotoavdelning - passande). :-)





4 kommentarer:

  1. Åh vad härligt med en sån klädkammare! Har varit en liten personlig dröm för mig med. Men om jag kämpar, kan jag iofs klämma mig in i vår skjutdörrsgarderob ;))

    //skruttibangbang

    SvaraRadera
  2. Det räknas det med, Skruttis. Om man kan ta ett steg in i den så är det ju faktiskt en walk-in-closet, hihi

    SvaraRadera
  3. Oooh...najs! =) Då kommer jag mentalt anse mig ha det. Tack för förtydligandet ;))

    SvaraRadera
  4. Positivt tänkande kan ta en väldigt långt, som sagt! :-) Kram

    SvaraRadera