20 aug. 2010

Välkommen älskade lille Julian!

We are back from the Riviera! Och givetvis var första prioritet efter att vi packat upp och fått igång en laddning i tvättmaskinen att springa runt knuten för att titta på kusin Julian, som föddes den 12 augusti (samma dag som vi åkte till Nice!) och ge honom en liten present som Vendela shoppat på resan!

Lille kusinen leder lätt hårligan! Han har värsta kalufsen, och så är han lik sin morfar, Jojje (Georg), tycker jag. Han sover mest, så klart, men när han öppnade ögonen såg man att de är blå. Och han väger så lite, så lite. Just nu väger han runt 3,1, bara - som Vendela när hon föddes. Hur har hon någonsin kunnat vara så liten??? Lille lille plutten, tänk så kul du ska ha med dina tjejkusiner!!!!

Äntligen mamma!


Och äntlligen pappa!


För att inte tala om ÄNTLIGEN FASTER! Och äntligen får jag se
min lille brorson!



Vendela hälsar på Julian för första gången - hon var väldigt fascinerad och ville klappa fint hela tiden på honom (fast det är sådär med koordinationen och klapparna blev lätta slag, hrmmm)



Julians och Vendelas fötter :-)

Mormor Viveca fick jaga lilla busan hela tiden, hon kutade rundor och ville
gärna försöka köra runt med Julians liggvagn...

...från Brio (Go), med vitt stativ - asläcker! En sådan har jag också siktat in mig på till nästa barn ;-)
(Den fina virkade barnvagnsmobilen och vovven i vagnen är från Sebra, så klart! Fint ska det va'!)


Vendelas välkommen-till-världen-present till Julian, shoppad i Italien nu i veckan
(lite tillskrynklad i väskan, tyvärr)


Jag älskar ljusblått på små söta gossar!

Förstår om ni är nyfikna på hur Nice-resan var...och jag kan avslöja att den var DREAMY! En av våra bästa semestrar, absolut! Jag har tagit massvis av bilder, trots att kameran var "försvunnen" i två dagar (vi misstänker att barnen lekt med den och råkat gömma den av misstag) och jag kommer lägga upp en härlig bildkavalkad imorgon! Men nu ska jag brassa lite käk, här. Det bli entrecote och sallad...och spanskt vin (för nu får det räcka med det franska, hihi).

Xoxo, Mme Sträng


1 kommentar:

  1. Grattis grattis faster Alex :)

    Ser fram emot bilder & uppdatering från resan.

    SvaraRadera