24 aug. 2010

Ny rapport från dagis

Leker med lera!

Hmmm...inget förkläde???,  tänker stränga mamman??? Jag som trodde att det där med "dagiskläder" var en myt och skulle kunna gå att undvika. Jag vill ju att min prinsessa ska ha prinsesskläder alltid, varje dag! Jag vill inte behöva köpa kläder i murriga färger bara för att det inte ska göra något att det kommer mat, färg och annat på dem, jättetråkigt, tycker jag!

 FINNS det inga förkläden på dagis längre? Ska i så fall genast skriva upp det på inköpslistan tillsammans med rosa gummistövlar, rosa mössa, rosa fleecebyxor (att ha under regnoverallen), rosa ryggsäck, märkpenna och allt det andra som en liten dagistjej behöver. Glädjande nog hittade jag igår de små fina, rosa skinninneskorna från Vincent som Vendela fick av Rasmus och Sophie i julklapp. De packade jag ner i hennes dagispåse imorse - perfekta i storlek just nu! Bra tänkt, Rasmus och Sophie ;-) Ni kommer klara det här med föräldraskapet galant!!!

6 kommentarer:

  1. Det finns förkläden på de flesta förskolor men är det en någorlunda vettig personal som jobbar där så är leror/kritor/m.m. vattenlösliga och går bort i tvätten :-)

    Roligt att se att hon verkar trivas! :-)

    SvaraRadera
  2. Håller med om att det är märkligt om dom inte har några förkläden alls, tål att undersökas.

    På ett av mina förra jobb köpte vi in lera/fingerfärg/målarfärg/klister/m.m. som inte lämnade några fläckar på kläderna efter tvätt. Kommer dock inte ihåg varifrån vi beställde det, typiskt :-/

    SvaraRadera
  3. Men va stor hon kändes helt plötsligt när du lägger upp dagisbilder :)

    Det verkar konstigt att dom inte har förkläde ju.
    Men ett bra tips till dig från en mamma som oxå har en prinsessa :) är:
    Köp Vanish i flytande form på flaska, inte spray eller pulver alltså.
    Har du inte klorin hemma så spring till affären & köp en flaska, den funkar som bekant som blekning av diverse vitt. Men jag har även tagit klorin på en svamp & duttat på dom vita partierna på en mönsrad klänning t,ex.

    Hoppas att det blev till lite hjälp iallafall :)

    Kramar..

    SvaraRadera
  4. AnnSo: Här går åt en burk pulver-Vanish och en sprayflaska Tabort cirka/vecka!!! Men jag ska kolla Vanish i flytande form, Klorin också :-)

    Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Haha ja det blir en del som går åt. Men den flytande Vanish har varit absolut mest effektiv här hemma hos oss. Den har tagit allt utom olja tror jag. Så du gör helt rätt i att testa :)

    Väntar spänt på en uppdatering imorgon om hur inskolningen gick för dig ;)

    SvaraRadera
  6. varför är det så viktigt för dig att din dotter ska gå klädd i rosa "prinsesskläder" varje dag? din dotter tjänar inget på att bli kallad för prinsessa eller på att bli utspökad som en docka varje dag. jag tycker synd om henne som har en sådan utseendefixerad mamma. hon kommer att få det tufft när hon blir större, då hon börjar förstå att hon måste vara söt och flickig för att bli älskad.

    SvaraRadera