28 aug. 2010

Mikaeli

Jag lyckades i år igen: jag såg inte skymten av stekoset på G A torg, jag slapp trängas på Stortorget och framförallt slapp jag att se freak showen (var kommer alla skumma typer ifrån - tar de sig bara ut när det är festival?)

Dock har jag inte varit lika framgångsrik vad gäller Mikaeli Marknad, som nån PR-snubbe utan framgång försökt döpa om till Palmfestivalen. Igår var T på kick off i Sthlm, så jag hade tänkt ha tjejkväll med Vendela, äta lite gott, bada henne och natta, och sen ligga i sängen och streama Greys (så att jag är ifatt till nya säsongen börjar!), men både Rasmus & Sophie, Danni m Keila, mina föräldrar, Esther och min mormor skulle ta en sväng för att hitta friterad camambert och fynda lite...så jag föll för grupptrycket och hängde på. Och det var minsann inte illa (bortsett från freak showen, då - det verkar som om den är same same oavsett vilken marknad/festival du är på), Vendela fick ett par fina lackskor från Kavat av mormor Ulla, ett fint diadem av sin mormor och heliumballong!!! Lycka! SEn fick hon en peng att "molla" för av mormor, men den blev aldrig shoppad för, eftersom det blev så ruskigt allt plötsligt att vi skyndade oss hem. Men om en stund, när vi fått på oss kläder och ätit frukost, ska vi ta en sväng bort till Valen för att köpa fleecebrallor, som Vendela kan ha under Goretex-brallorna och regnoverallen, och då ska vi passa på att ta en sväng till på festivalområdet så att Vendela kan få "molla" ;-)


Korv och ballong - precis som det ska vara på marknad!




Rasmus o Sophie med Julian





Fina lackskorna i strl 22, blir förmodligen alldeles perfekta till vinterns kalas, såsom ex. Julians dop
den första advent!

Vendela Jolie testar fina nya diademet (VJ ÄLSKAR att ha diadem på sig!) i gästrummet i morse,
tror hon får ha det idag, även om det kanske inte matchar superbra med det jag tänkt hon ska ha på
sig idag....hon vägrar nämligen ta av det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar