1 aug. 2010

Bröllop!

I Druidvillans trädgård, här i Trelleborg, strax efter 15.00 i går, fick jag vara med om ett jättevackert bröllop mellan två till oss nyfunna vänner. Annelie fick sin Martin till tonerna av "I want you" och Nils Ferlins dikt "I folkviseton", och hon var så strålande vacker i sin vita klänning med långt släp, och de såg så vansinnigt lyckliga ut båda två, att det var ofrånkomligt att mina ögon tårades. Än en gång - stort stort grattis till er båda!




Herr och fru Holmqvist!



Vendela och Alvar - bröllop ca 2040? Hihi :-)

I Folkviseton
av N Ferlin

Kärleken kommer, kärleken går
ingen kan tyda dess lagar
Men dig vill jag följa i vinter och vår
och alla min levnads dagar


Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
Min lycka är din, din lycka är min
Och gråten är min när du gråter


Kärleken är så förunderligt stark
kuvas av intet i världen
Rosor slår ut ur den hårdaste mark
som sol över mörka gärden


Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter
Min lycka är din, din lycka är min
Och gråten är min när du gråter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar