26 aug. 2010

Men...visst ska väl prinsessor ha prinsesskläder?


Anonym sa...



varför är det så viktigt för dig att din dotter
ska gå klädd i rosa "prinsesskläder" varje dag?
din dotter tjänar inget på att bli kallad prinsessa eller på att bli utspökad som en docka varje dag.
jag tycker synd om henne som har en sådan utseendefixerad mamma.
hon kommer få det tufft när hon blir större,
då hon börjar förstå att hon måste vara söt och flickig för att bli älskad.
26 augusti 2010 15:39
Bästa Anonym! (typiskt att du väljer att vara just det, det säger faktiskt en hel del om dig...)


Vad glad jag blir att du tycker att jag klär min lilla flicka prinsessfint!!! Det är verkligen PRECIS det jag vill uppnå! Naturligtvis är det inte superviktigt för mig att göra det, men som en parantes kan nämnas att min VD ofta säger till mig att det är en sann glädje att se mig komma in på kontoret på morgon, i högklackat, kjol och blus, uppsatt hår och fint sminkad..... (som en kontrast till alla jeansklädda kolleger, kan jag tänka), så visst kan man tjäna på hur man klär sig, det är jag övertygad om! Ett representativt yttre kan aldrig ligga dig i fatet. Och eftersom jag är mån om mitt eget utseende, så är jag naturligtvis mån även om min dotters.

Dessutom har jag det här med matchande kläder osv. med modersmjölken, vår mamma klädde mig och mina systrar i matchande klänningar och hårband, knästrumpor och lackskor - you name it - and we turned out just fine (möjligen en smula shoppingberoende, då... ;-) Vi var VERKLIGEN inga pojkflickor (tack och lov!)... och det ska verkligen inte våra döttrar bli, heller. Läs helst INTE min systers blogg om du har ngt emot folk som "spökar ut" sina flickor som dockor!

Vem har f.ö. sagt att Vendela måste vara söt och flickig för att bli älskad? Jag utgår ifrån att du inte har egna barn - om du haft det hade du vetat att man älskar sitt barn villkorslöst, oavsett vad hon/han har på sig...och oavsett om hon/han har kläder alls eller ej. Och så som jag och min man uppfostrar vår flicka är jag övertygad om att hon kommer förstå att, ja visst, mina föräldrar har råd att "spöka ut" mig i Raffe Larsson, Burberry, Benetton, osv. men det betyder inte att jag MÅSTE vara klädd så för att de ska älska mig - de älskar mig för att jag är så fantastiskt, jäkla, sjuhelsikes underbar och go', och deras allraste,egnaste lilla dockeprinsesseflicka <3 . Så klart!
Jag och min älskade lilla dockeprinsessa, "utspökad" i outfit från PompdeLux på sin mormors födelsedagskalas i somras. Jag kommer f.ö. hålla klädparty hemma hos mig med det här klädmärket i höst, så om du vill köpa "dockekläder" till ditt barn, maila mig på alexandra.l.strang@gmail.com, så skickar jag en inbjudan och vägbeskrivning...

Xoxo, mamma Sträng

PS! Anonym, du borde testa att använda versaler efter varje punktuation (det är ganska coolt, typ ALLA andra gör det!), tryck ner shift, bara, så ska du se att det blir rätt...

6 kommentarer:

  1. Nämen Alex vad är det för ett PUCKO som hittat din underbart roliga blogg?!
    Alltid lika kul att titta in till er och läsa om lilla "prinsessan"!
    Fortsätt med det!
    Anonym kan ju sluta att läsa om det inte passar!
    Kram från Maria <3

    SvaraRadera
  2. Så JÄVLA bra skrivet, du gjorde min kväll! kram till dig och din underbart söta PRINSESSA!

    SvaraRadera
  3. Konstiga människa som bara vil klaga och vara sååå neggo! TRIST!
    Prinsessor är ju det bästa som finns!!!!!
    Har do bokat Pomp de lux?
    Annars så ska jag börja sälja det i höst, hör av dej isåfall.

    MVH//
    Johanna f.d Baltzar Barn

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Jag kan se dig framför mig när du skrivet detta svar till Anonym!
    Du e för jäkla go gumman!
    :-)

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Bra svarat Alex!!!!!
    Uppfostran sitter väl för f*n inte i kläderna!

    SvaraRadera