11 aug. 2010

Resfeber!!!

Äntligen, äntligen ska det bli resa av! För mig är det första resan på drygt två år. Senast jag reste var alltså på bröllopsresan, då vi var en vecka i Grekland och en i Turkiet. På hösten därefter frös Marbella-trippen inne, eftersom Sterling kursade typ 22 timmar innan jag skulle checkat in, och sist vi gjorde ett försök att komma iväg, våren 2009, (till Rom var det köpt biljetter den gången), blev jag sjukskriven för blödningar och prematura sammandragningar, så det var bara till att avboka och lägga sig på soffan... :-(

Så nu är det extra spännande och efterlängtat att få komma iväg. Och så är det ju prinsessans första flygresa och utomlandssemester, icke att förglömma!

Jag har packat större delen av kvällen, numera ska man ju inte bara tänka på sin egen och det stora barnets (Tomas) packning, utan även lillans ;-) Som tur är har jag ett lyxigt problem: Vendela har alldeles för MÅNGA fina klänningar att välja bland (men schhhhhh, säg inget till T!), hade jätte svårt att välja ut bara 7 st som får följa med ner till Rivieran... Tur då att även 7 strand outfits har fåt tränga ner sig med de fina klänningarna, hihi! Galnast av allt i hela den här stressen är att jag för första gången VERKLIGEN inte kunde bry mig mindre om vad jag själv tar med mig. Läskigt... Nä, nu måste jag bara gå och se över min packning en gång extra och se om jag kan glamma till den lite :-)

Vendela hjälpte mig att packa sina blöjor innan hon nattades :-)

Au revoir!!!

Xoxo, Mamma Sträng och lilla prinsessan <3

PS. Vet inte alls hur det blir med blogg-möjligheter under veckan som kommer, men då vårt värdpar har båda sina datorer med och T eventuellt tar med sin, så borde jag ju kunna posta lite "vykort" under tiden vi är i Nice. Håll utkik....

2 kommentarer:

  1. Ha de underbart och njut!!!
    Tack för den mysiga lilla trippen till mammaland idag, alltid lika kul att se sessorna leka (med Zacharias som lekledare!) Tur att vi hittade musik så de inte behövde bli så pinsamt tyst! *hehe*
    Sköt om er vännen så hörs vi när ni kommer hem!
    Kramar

    SvaraRadera