13 juli 2010

Verkligen inget serv ess (hö, hö)

I går på väg hem från tennisskolan grät jag ilskna tårar och ringde Fia (som inte svarade) för att beklaga mig. Allt gick fel, jag träffade knappt bollen och var så dålig i jämförelse med de andra i min grupp att jag hela tiden fick enklare övningar när de avancerade. Jag vet att det inte borde störa mig - hallå, jag är en vuxen människa som själv valt att gå i tennisskolan och jag är ju där för att lära. Ingen förväntar sig att jag är en stjärna från början! Och ändå...det var så förödmjukande att hela tiden traggla fore hand när de andra gick vidare till back hand och enkelt spel mot varandra.

Hade nästan tänkt strunta i att gå tillbaka idag, och när det åskade och regnade i morse såg det ut som att jag till och med skulle få en godtagbar anledning att skita i eländet. Men jag vill ju så gärna kunna spela snyggt, som Scarlett i Match Point (fantastisk film så klart, eftersom Woody regisserat!). Och så var en av tjejern ai gruppen supertrevlig, så jag bestämde mig för att ge det en chans till. Och OJ vilken skillnad, idag träffade jag bollen och kände skillnad på en bra och en dålig boll. Idag fick jag också vara med och träna back hands och köra "Herre på täppan" samt delta i de enklare småmatcherna. Superstolt!!! Och som jag ser fram emot morgondagens träning! Som det ser ut just nu fortsätter jag åtminstone nästa vecka också!

Jag i mitten, övar på att serva...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar