7 juli 2010

Jubileumsfikan

Täckmanteln för Annelies möhippa i lördags var en jubileumsfika för att fira att vi varit vänner i ett år. Fast den var inte påhittad, i lördags var det verkligen exakt på pricken ett år sedan vi tre tjejer träffades för första gången hos Jeanette på BVC med våra små bebbar. Tänk att just jag hade sådan tur att få sådana fina tjejer som mammakompisar!!! Och tänk vilken tur Vendela hade, en BFF och en drömprins i samma lekgrupp. Men som Annelie sa: Är det verkligen bara ett år sedan vi lärde känna varandra? Det känns som om vi kännt varandra mycket längre.

Jag håller med. Ibland är det bara så att det säger "Klick". Givetvis hann jag med att ta lite foton från fikan, innan möhippegänget dök upp:

Mina fina mammakompisar, Sanna och Annelie!!!


Sommarfina tjejer


Skål för ett års vänskap! Mimosa i glasen, mmmm....


Alvar mumsar på macka :-)


Vendela och Annelie bland pionerna


Vaniljyoghurt och bär


Sanna och hennes dotter, Lykkan!


Vendela visade sitt tältslott för LykkeLee


Sen lekte barnen i sandlådan medan Annelie fick hjälp med tärnklänningen av Sanna...


Sanna har sömnadsutbildning...tuuur! Du ska få hjälpa mig i höst också, när jag
börjar min kurs, Sanna! ;-)


Kolla vad jag kan, mamma! Krypa på sandlådans kant!!!!

2 kommentarer:

  1. Haha Sanna, nu förstår jag vad du menade med klänningen! Och jag diggar Alvars SMÖRmustasch;) Bilden på "En Vendela balanserade, på en liten, liten sandlådekaa-aant" är bara för rolig! Kram

    SvaraRadera
  2. Smörmustach är ju sjukt inne, vet du väl ;-)

    SvaraRadera