18 juli 2010

Grillkväll hos oss

Igår kväll kom Martin, Annelie och Alvar hit för att grilla med oss!!! Vendela var helt till sig i trasorna, hon tycker så mycket om Alvar :-)

Medan vi vuxna mumsade på kronärtskockor och drack rosé, käkade barnen grus i sandlådan och kivades lite om samma leksaker. Vid huvudrätten (grillspett, rödbetor med fetaost, smörslungad gurka och ugnsrostad potatis i tunna skivor samt tzatziki) satt barnen med och smakade maten, men sen nattades de, och det gick förvånansvärt snabbt och enkelt med tanke på att de hela tiden kunde höra varandras gnäll (Alvars resesäng stod i vårt sovrum som ligger vägg i vägg med Vendelas rum).

När barnen somnat blev det rabarberpaj med vaniljsås, kaffe/te och avec. Och sen pratade och pratade och pratade vi bort fleeeera timmar, först vid 02.30 tittade vi på klockan. Så kan det gå, tiden går ju fort när man har trevligt!!! Och barnen är snälla och sover gott i sina sängar ;-)

Fina blommor och prinsesste fick vi av gästerna! (Teet var supergott, det testade vi till rabarberpajen)


Tomas och Annelie

Söte Alvar med lite grus runt munnen, mmmm ;-)

"Den här ska JAG ha!!!"

Fina Annelie - blivande fru Holmqvist!!!

Herr Holmqvist

Nattsudd

Jag och Martin

Nu har jag alldeles nyss lämnat prinsessan hos sin mormor och morfar, jag och Tomas ska till Malmö på överraskningskalas för en kompis som fyller 30... Det blir picnic i det gröna! Mysigt!


Vendela innan jag skjtutsade bort henne till morföräldrarna


2 kommentarer:

  1. Tack än en gång för en härlig kväll!! Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack själv, sweetie! Det gör vi om snart. Kram

    SvaraRadera