6 juli 2010

14 månader

Idag är det 14 månader sedan vår Vendela kom till världen. Hon har hunnit få 7 tänder, lärt sig förvånansvärt många ord med tanke på sin ringa ålder och förstår väldigt mycket. Hon tycker om att titta i böcker med sin mamma eller pappa, älskar sitt tältslott, sin sandlåda och cykel, men är mindre förtjust i sin gunga. Hon tycker om att vara fiiin (ha diadem och klänning), vill inte gärna gå riktigt ännu (fast några få steg då och då kan vi locka henne till) och blir vansinnigt glad när hon ser Cornelia, Alvar, morfar eller Dada.

Eftersom jag jobbar idag och ska direkt till frisören efter jobb har jag tyvärr ingen dagsfärsk bild på 14 månadersflickan att visa upp, men några bilder från en underbar stranddag i söndags kommer här istället:

Vendela och pappa på hemliga stranden


Vendela i soldress från PompDeLux




I Smygehamn




Nyss fått sommarpresent av moster Dada - fint rosa läderarmband!


Öppnar sommarpresent från extra-mormor Esther


Innehöll fin sommarklänning!


Vendela med sin favorit, moster Nela

2 kommentarer:

  1. Grattis stora Vendela på 14 mån dagen! Och grattis fru Sträng på 2 års dagen (en dag i efterskott)! Hoppas du blir nöjd hos frisören idag! Jag kommer ju annars att känna mig lite skyldig iom att det är "min" frisör, hihi! Och vad kul o få se alla bilder från möhippan! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack, A :-) Är väldigt nöjd med slutresultatet, även om jag tyckte att metoden var minst sagt underlig (berättar nästa gång vi ses, hihi). Kram

    SvaraRadera