19 juli 2010

Vendelas whereabouts

Idag har man kunnat spot:a Vendela på en power walk i östra Trelleborg, på Jem & Fix, i trädgården bakom vårt hus och i biblioteket (vårt privata, hihi). Hon tog dessutom ett vågligt steg mellan en utestol och en annan, och direkt efter tittade hon bort mot mig på solsängen för att titta efter om jag sett henne. Uttrycket i hennes ansikte var oslagbart, en sådan stolthet som lös ur hennes ögon - Mamma, såg du? Jag kunde!!!! Och jag applåderade så klart och tjoade och hade mig :-) Hoppas att hon snart förstår hur man går, så att jag kan bli lite mer miljövänlig igen (just nu går det en Tabortflaska och en Vanish-burk/vecka i det här hushållet, eftersom Vendelas kläder blir så smutsiga av att hon kryper...).  Dessutom hade det varit skönt om hon varit mer samspelt med Ellen när vi åker till Nice! Och så hade hon sluppit krypa på klapperstensstranden......

På Jem & Fix


Testar gung-kaninen, som hon fick i doppresent för exakt ett år
sedan igår av Rasmus och Sophie. Tyckte det var lagom ålder nu, så
den skruvades ihop i förmiddags!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar