8 juli 2010

Första semesterdagen

Egentligen skulle min semester börja först på måndag...men det är ju sååå fint väder i vår del av landet just nu. Och vem vet hur länge det varar? Man lever bara en gång, och jag är så glad att jag började min semester två dagar tidigare. Nu ska jag bara lata mig och ha det bra till den 22 augusti...sweet!
Tomas har iofs varit iväg hela dagen i ärenden, men jag och Vendela har njutit i fulla drag här i trädgården. Jag har tvättat undan allt och plockat undan prylar som konstigt nog alltid sprider ut sig i huset (städerskan kommer imorgon), solat, läst i "Låt den rätte komma in", lyssnat på Sommar i P1 med Amanda Jensen, plaskat med Vendela i poolen och lagat goda Asieninspirerade fiskpaket på grillen. Mmmmm...sååå gott det var!

Dagens bästa var dock att Tomas hade köpt med sig solsängar och dynor hem. Vi har ägnat kvällen åt att skruva ihop dem och flytta runt trädgårdsmöblemanget. Nu inviger vi våra solsängar, sååå mysigt. Och ännu bättre blir det så klart när det är sol :-) Imorgon blir det dock inget trädgårdshäng, utan utflykt (känner mig inte helt bekväm med att ligga och sola medan städerskan städar...), stranden om det är fint väder, annars en tur ut på Österlen. Picnickorgen är framplockad, redo att fyllas med diverse gottigt...

Hoppas att ni får en bra fredag!
Xoxo, mamma Sträng

Badflickan




Tott inviger sin solsäng...

...och jag min! Ooooh, det kommer bli en toppensommar!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar