20 maj 2010

Upp och ner

Det är väldigt mycket upp och ner nu för tiden. Vissa dagar upp, andra ner. Eller bara delar av en dag som är upp, och andra som är ner. I dag har det mesta varit uppåt. Vädret har varit över all förväntan, har faktiskt premiärsolat och hoppas att något fastnade så att man har lite färg på benen på lördagens bröllop :-)

Jag och Vendela har också gungat i parken, fikat med Annelie & Alvar och Danni & Keila på Systrar och Bönor här i Trelleborg och cyklat på trehjulingen. Vi har hängt ut tvätt på torkvindan (det luktar sååå gott!) och beundrat päronträdet som just slår ut i blom. Sen har jag och Danni blandat sangria och ätit god tomat- och mozzarellasallad ikväll.

Det mesta idag har som sagt varit uppåt. Nersidan, då? Inget Vampire Diaries pga äcklig ishockey (ärligt talat, vem fan kollar på vintersport i maj???) och en känsla av att mitt egentliga liv fortsatt utan mig i ett parallellt universum. Skumt...

Jaja...lite bilder från dagen?


I dag var solen så stark att Vendela gärna hade
solbrillorna på sig när hon gungade :-)


Fika på Systrar och Bönor - Danni med alla vagnarna i bakgrunden


Annelie och jag spanar på...


...Sanna (i bakgrunden), som tydligen har andra kompisar än oss
att fika med??? Eh, what??? ;-)


Keila "Kulsprutan" Dahl har just sprayat golvet
i mamma och pappas kontor med senapsgul bajs.
Vendela var så klart sjukt nyfiken på alla uppståndelse
(förstår ni hur vi skrattade???)


Hehe. "Kulsprutan" är nöjd med uppståndelsen hon orsakat.


Så här gott sover man när moster räddat en från att
förångas pga flera lager filtar och täcken ;-)


Tomat- och mozzarellesallad och sangria!
Semester-feeling!

I morgon jobbar mamma Sträng, och på lördag är det bröllop för hela slanten, men på söndag lovar jag att rapportera om det fina bröllopet!

Xoxo

4 kommentarer:

  1. hej!
    Jag vet inte vad som händer i DITT liv, men det verkar vara ngn förändring!
    Jag önskar dej all lycka såklart och du verkar vara en smart och företagsam kvinna som det såklart går super för!
    Själv genomgår jag en stor förändring i mitt arbetsliv, som är sååå jobbigt och påfrestande!!!
    Men man får tro på det som alla säjer:
    att man blir stark efter allt jobbigt!
    eller:
    efter regn kommer solsken!
    Kram på dej!
    //
    Johanna

    SvaraRadera
  2. Hej Alex!
    Vilka underbara bilder, blir så varm om hjärtat när jag ser dom. Måste var härligt att ha sin goa syster i närheten, det saknar jag kan du tro. Här är full rulle, inga döperioder om man säger så. Tänkte köra ner en stund på lördag kväll om dom skall vara hemma. Hoppas du får riktigt trevligt på bröllopet, Alex. Stor go kram o pussa Vendela från mig. Vi syns o hörs.

    SvaraRadera
  3. *haha* Du e för härlig, sköna bilder! Jag fikade ju nästan med er, inte långt ifrån iallfall! :-) Hopas vi kan ses nästa vecka annars blir de ju utflykt tisdagen veckan efter som vi ses! Skriver upp oss nästa gång jag e på Öppna om du inte hunnit förre!
    Ha en underbar helg gumman!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas helgen varit trevlig och att bröllopet var lyckat! Sååå roligt att ni kan komma på mån! Och Ystads djurpark blir säkert en höjdare:) Stor kram

    SvaraRadera