14 maj 2010

Ettåringen!

Det har varit fullt upp i veckan som gått, så bloggen har fått vila lite... Viktigast att uppmärksamma sen senast är naturligtvis att Vendela fyllde ett år den 6 maj. Hon fick massvis av paketer på morgonen, och sen begav vi oss till ÖF för fotografering (flirtade till mig två fotograferingar av Vendela...hade med två ombyten, hihi. Gissar att det var så där poppis bland de andra mammorna som stod i kö...men det var ju faktiskt Vendelas födelsedag! Och frågan är fri...). Lillan var ledsen och sur och ville inte alls skratta på fotona, jag kämpade så svetten lackade och till slut fick vi några misstänksamma leenden - det fick duga.

På eftermiddagen lekte vi här hemma med de nya leksakerna Vendela fått i present och jag tror att det var en mycket nöjd ettåring som somnade gott på kvällen.

Bilder från födelsedagen:



Födelsedagsgrisen öppnar presenter i mamma o pappas säng



Vendela var i tidningen också, både i Sydsvenskan...


...och betbladet (Trelleborgs Allehanda)


It's my birthday, and I cry if I want to... Slagen hjältinna efter
äventyret på ÖF.


Efter sovstunden lekte vi



Födelsedagspresenter




Tant Bruns födelsedag var också en present och efter lite
bläddrande i den, som f.ö. resulterade i att Vendela fick ett paper
cut som inte slutade att blöda på nästan 1,5 timme, fick den pryda
fina tallrikshyllan i Vendelas rum.


Mer presenter




Fina påslakansetet som Johanna på Baltzar Barn gjort
är en dröm i rosa och vitt. Jag blev vansinnigt sugen på att lära mig
brodera när jag såg resultatet och har faktiskt anmält mig till
en kurs :-)




Beauty boxen från Oscar och Ellen fick Vendela också
 - supersött kit i bara tyg, gulligt så man dööör!




Mammas stora lilla tjej "sminkar" sig, hihi


1 kommentar: