28 maj 2010

Tjejmiddag!

I dag startade vi dagen med att besöka ÖF tillsammans med Anna och Isabell. Sångstund vid 10.30 och dramatik i fikarummet (en helt annan historia, som fick en lycklig utgång...). Vidare blev det lite reashopping på KappAhl (underkläder till mamman, behövs alltid), fika med mormor Viveca som varit i Grekland en vecka och matinköp inför kvällens tjejmiddag. Sen plockades det undan i största allmänhet, både med tanke på att jag skulle få gäster på kvällen och med tanke på morgondagens besök av städfirman. La på Vendelas födelsedagslakan också, blev vansinnigt fint!






18.00 anlände Louise och lilla prinsessan fick än en gång en födelsedagspresent. Det verkar aldrig ta slut... :-) Tusen tack, Lojsan, för boken, den hade vi inte sen innan, perfekt!!! Och om några år kan Vendela ljuda den för dig ;-)
Vendela (i sin pyamas!) och Louise öppnar 'ket tillsammans


Fast Vendela spelade lite svårflörtad och ville hellre visa
hur våglig hon är med gåvagnen (kolla spagat-försöket, liksom, hehe)


Fin bilderbok av Beskow var det i 'ketet :-). Än en gång tack, Louise.
Så sött av dig!


Därefter trillade Fian in, och det blev olivstekta sparrisar med parmesanflagor till förrätt, Svamppasta och sallad till huvudrätt och rabarberpaj (rabarber från trädgården!!!) med vaniljsås till efterrätt (och efterräten intogs till tonerna av falsksångarna i Melodifestivalen).

                                          
Tjejerna åt upp allt på tallrikarna, så jag antar att det var en
lyckad middag, hehe


Anledningen till tjejmiddagen var att vi skulle fastställa lite regler och stadgar kring vår nya bokklubb.
Följande blev bestämt:

  • Vi ska hålla bokklubbsträffar var 8:e vecka
  • De som är med i klubben måste vara värdinnor var X:e gång
  • Bara tjejer får vara med (och bögar som kommit ut ur garderoben)
  • Minst tre andra genrer måste följa på en, innan den första genren får väljas igen
  • Boken som väljs måste finnas i pocketutgåva
  • originalmedlemmarna (alltså vi tre) bjuder in en person var till nästa träff (nån som är sugen?? Hojta till isf!)

Fia ska välja första boken, hon har till på måndag på sig - spännande!


Mamma Sträng


Fia och Lousie

I morgon jobbar jag igen, men inte med de vanliga sakerna. Nej, i morgon ska jag vara stjärna för en dag: modell för en broschyrfotografering för BoKlok (som jag jobbar med) ;-) Jag tror nog faktisk att jag ska smyga med mig kameran och dokumentera, hihi. Ha det riktigt bra, så hörs vi i helgen!

Xoxo, mamma Sträng





3 kommentarer:

  1. Ohh vad skoj med en bokklubb. Då kanske man kan få tips på lite bra böcker här på bloggen?
    Kram på dig :-)

    SvaraRadera
  2. Det var en jättetrevlig kväll och supergod middag. Ser fram emot att Vendela själv ska läsa boken för mig. :-) Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Vi ville kika in och ge en stor kram till alla FAB mamas på mors dag!

    Hoppas att du har en UNDERBAR dag!

    ♥♥♥

    SvaraRadera