25 maj 2010

Födelsedagsfika i Skegrie

I går var det Alvars tur att fylla ett år, och Vendela med mamma var därför bjudna på födelsedagsfika på förmiddagen tillsammans med Sanna & LykkeLee, Anna & Isabell och Sara & Liam (kul kul med nygamla bekantskaper, visade sig nämligen att jag och Sara hade ytterligare en gemensam nämnare i min allra bästa gymnasiekompis! Och jag är ganska säker på att vi partajat ihop på Strand i Landskrona nån gång på 90-talet...It's a small world...).

Anna med Bellan-bus anländer till kalajset!


Sanna (i sin snygga, väldoftande topp, hehe) och Lykkan


Födelsedagsgossen var uppsnoffsad i väst och finaste jeansen.
Så här glad blev han när damerna anlände .-)


Vendela byggde ihop IKEA-matstolarna
(världens bästa och billigaste uppfinning!)


Annelie, iförd Leilas sexiga/lyxiga förkläde (min mammakompis är garanterat hottaste "hemmafrun" i Skegrie, hehe!) stod och bakade ut goda frukostbullar när vi anlände. De fick gosa till sig i ugnen medan barnen öppnade presenter. Men innan jag berättar mer om det, måste jag flika in lite bilder på det därade galet snygga förklädet, och jag kan tipsa alla snälla barn därute om att inte mindre än två av fem mammor på fikan igår önskar sig detta förkläde i Mors dags-present ;-)

Finns att beställa på bl.a. nyttadesign.nu för 495 kr (som hittat! Ehhhm)

Åter till fikan! Barnen öppnade alltså presenter (och det märks att de alla fått lite träning på det området vid det här laget, hehe):


Vendela och Alvar öppnar 'keter

Den här fina klänningen fick Vendela av Alvar. Vendela blev galet
glad. Vem kunde tro att småkillar som Alvar har så sjuuukt bra klädsmak? ;-)
Tusen tack, Alvar!

Fikan var precis lika god som den ser ut på bilderna (vilken lyx att få hembakade bullar!), och barnen var snälla och lekte med sitt eller mumsade på kex och gurkbitar, så att mammorna fick tillfälle att skvallra  en massa :-)

Allt som rör sig och spelar är skojigt! Den här traktorn
har Bosse köpt till Alvar (samma Bosse som hittat på receptet till de goda
bullarna som Annelie bakade - vilken kille!!!), och jag har fått insider-tips
på var man kan införskaffa ett likadant (för det verkar ju som att Fisher Price-
tåget utgått ur sortimentet): Clas Ohlson!!! Där har ni ett tips...


Födelsedagsfika! (Bosses bullar i förgrunden).
Galet gott, tack än en gång för mysig fika, Annelie!!!


Vendelan och Bellan


Lykkan

Sanna fick tyvärr störta i väg till dagis för att hämta en styck sjuk storebror, men vi tog igen förlorad fika senare på kvällen, då Sanna kom hit på spontanfika. Tänk vilken tur jag har haft, som fått så mysiga vänner här i palmernas stad. De bjuder på fikor, skrattar med en, vill ses på ÖF och EH, betror en med att passa sin lilla skatt när hymnens band ska knytas (det är jag stolt över!) ...ja, de kan alltså till och med tänka sig att komma hem till en på spontanfika en vanlig måndagkväll.

Love you, girls!

Xoxox, mamma Sträng

2 kommentarer:

  1. Du e så härlig, vem vill inte ta en spontanfika med dig en måndagkväll och skratta så man nästan trillar ur soffan pga siamesiska tvillingar bl.a!
    Lider fortfarande att jag inte fika äta mig mätt på Annelies (eller Bosses) underbara bullar, åt ju som sagt ingenting på hela helgen för jag skulle vara hungrig när jag kom dit på Annelies begäran! :-)
    Hoppas att vi ses imorgon på cirkelfysen, alltså jag hoppas att jag orkar resa mig i soffan och ta mig dit! *haha*
    Kramar från mig och min väldoftande topp!!!

    SvaraRadera
  2. Rörd blev jag när jag läste ditt inlägg! Är så glad över att ha träffat dig (o Sanna)! Och litar 100% på att du kommer att ta väl hand om min lilla älskling när jag (äntligen) blir fru Holmqvist! Martin hälsar att han köpte mitt förkläde på just nyttadesign:) Stor kram

    SvaraRadera