30 maj 2010

(Ännu en) tjejmiddag och Mors Dag

I går var det menat att vi skulle haft vår klassträff, men intresset bland de anmälda svalnade tyvärr så vi fick ledsamt nog ställa in spektaklet. Fast lika glada för det var vi, som istället sågs för en galet skojig tjejmiddag hemma hos Gabrielle i Slottstaden. Hon bjöd på urgod hemmagjord pizza och paj till efterrätt, och lille Boss var allas lilla kelgris. Kvällen slutade på Koi, samma glada gamla Koi...men inte en kotte man kände igen. Hmmm.... måste betyda att jag blivit gammal? :-) Fast det spelar egentligen inte så stor roll, vi hade jättekul ändå, från "fördrinken" på kvarterskrogen (vi var oanständigt tidiga....fastslog vi förresten vems "fel" det var, eller?) till busshållplatsen vid Hansa Compagniet. Jag är så glad att vi återupptagit kontakten, skrattade så mkt igår att jag har träningsvärk i magmusklerna idag!

Idag fick jag som tur var sovmorgon (bästa morsdagspresenten en dag som denna, hihi) och därefter en urgod frukost som Vendela ordnat med lite hjälp från sin pappa. Ostbullar från bageri Lotus (otroligt fettiga, men vaddå?), massa goda pålägg, favorittidningsdelen och tända ljus...

Några bilder från gårdagens galej:


Boss


Mallan och Thes


Jag och Karro


Sandrita


Värdinnan för kvällen, Gabban!


Thank God för timer på kameran! Hel agänget i soffan, från vänster Therese,
Boss, Gabbi, Malin, Sandra, Karolina och så jag!




Sandra, jag, Karro och Malin på Koi

I morgon ska jag jobba igen, men på tisdag är det lek och skoj i mammalandet igen, då ska vi åka med Sanna & Lykkan, Annelie & Alvar och Anna& Isabell till Ystads Djurpark!!! Ska bli roligt - undrar vad Vendela tycker om djuren irl? Hon sitter ju ofta och tittar i sina pekböcker och härmar djurläten, hehe...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar