15 maj 2010

Ettårskontrollen

I måndags var vi på ettårskontroll på BVC. Vendelas data ser ut som följer:

Vikt: 10 210 g
Längd: 76,4 cm
Huvudomf: 46 cm

Hon växer så det knakar, till skillnad från sin mamma, som just konstaterade att vågen visar på 0,5 kg under idealvikten (som är 56 kg). Har ofrivilligt testat en "diet" som jag inte testat sen jag var mellan 20-24 och var ständigt olyckligt kär i mitt ex, som ständigt bedrog och bad om förlåtelse...
Har man inte möjlighet att kontrollera det som sker omkring en, så kan det vara skönt att försöka kontrollera matintaget och vikten, hur tokigt det än låter, så den här "dieten" går alltså ut på att äta ingenting. Just nu känns det dock inte riktigt som ett val jag gör (jag har ju dessutom Vendela att tänka på): ingenting smakar bra och allt växer i munnen, så det är inte svårt att låta bli att äta. När ska det här gå över?

5 kommentarer:

  1. Hej! Detta är Maria, Tittis storasyster, har börjat följa din blogg ibland och tycker du skriver jättebra! Vet inte vad som har hänt dig men du ska veta att du finns i mina tankar. Men börja ÄT, det blir absolut inte bätte om du inte äter, och DÅ har du kontroll över det i alla fall och inte tvärtom,...du e stark det vet jag!

    SvaraRadera
  2. När saker inte går min väg gör jag som dig fast precis tvärtom... äter konstant. :/ Fast ditt sätt är lite farligare än mitt. Hoppas du kan få i dig lite iaf och att du snart mår bättre! *kramar*
    /Mia

    SvaraRadera
  3. Usch, jag reagerar likadant som dig när jag känner att jag tappar kontrollen på något annat.
    Hoppas det löser sig vad det än är och att du hittar lusten till att börja äta igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Samma här. Jag får inte heller i mig mat, glömmer och prioriterar bort...eller fixar inte mat när jag mår dåligt. Iofs har jag sen i våras lärt mig att man kan i många månader leva på lite gurka o citron ;) Så satsa på att bara försöka må bättre..skit i matolustångesten. Det kommer när du är mer fit for fight. Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Tack för era söta kommentarer, tjejer. Kramar

    SvaraRadera