17 maj 2010

En bra dag

I dag var en bra dag. Förrutom att vi födelsedagsfikade hos Sanna och LykkeLee, så hann jag även med att klippa gräset och rycka ogräs på altanen samt ringa placeringsassistenten (och få det nedslående beskedet att Vendela inte får gå på det därade dreamy dagiset som vi valt ut, utan på vårt andrahandsalternativ, buhuuuuuu. TUR att man kan ställa sig i omplaceringskö direkt...fast liiiite synd att man inte bara kan muta någon byråkrat, a la Ryssland, för att knipa en plats för nån annan, hehe) medan Vendela sov i sin vagn.


När VJ fått sin gröt tog vi på oss solbrillorna och rullade bort vagnen till mina föräldrars hus, som för tillfället är ett generationsboende :-) Stackars Rasmus och Sophie hamnade av misstag i ghettot (Möllan) i Malmö (vi pratar knivslagsmål och knarkförsäljning i trappuppgången, bilar i brand på gatan utanför och mopedstölder i minut och parti...), och i väntan på att fastighetsbolaget ska rätta till det lilla misstaget och ordna en ny lägenhet åt dem ockuperar de nu mamma och pappas gästrum...

Jag och VJ i mamma och pappas trädgård ikväll



Vi grillade korv, pratade om allt mellan himmel och jord, och sen gick vi en promenad med hundarna. Fast Vendela cyklade så klart hellre :-)


Rasmus, Sophie, jag och Vendela



Finaste lilla katten i sta'n

När vi kom hem, Vendela och jag, så blev det bad direkt för lill-fisen. Det nya halsbandet (födelsedagspresent från Fia) är väldigt intressant, jämt sitter hon och pillar på det eller stoppar det i munnen. Bilder från badet:





Likadant nagellack på tånaglarna som mamma har :-)

Vendela sover sen ett par timmar tillbaka, och jag ska också se till att det blir en tidig kväll. Min sömnskuld är inte vad den borde vara, och det märks på hy och hår :-(

Xoxox, en glad mamma

3 kommentarer:

  1. Låter verkligen som en underbar dag!! Och vilka fina bilder, både från fikan o kvällen! Gillar starkt badbilderna på Vendela o tårtbilderna på Lyckan;) Stor kram

    SvaraRadera
  2. corneliamaj 18, 2010

    mosters älsklingstjej!

    SvaraRadera
  3. Ja, verkligen! Vad synd att ni inte kunde vara med. Jag ska kolla mitt schema för nästa vecka på jobb i morgon och hoppas verkligen att jag är ledig på måndag, så att jag och VJ kan komma på Alvars födelsedagsfika :-) Kramar <3

    SvaraRadera